Grattis alla barnmorskor!

5 maj är den internationella yrkesdagen för barnmorskor. Vi ger dig ett fint medlemserbjudande som gäller hela veckan. Visa hur du och dina kollegor uppmärksammar dagen genom att tagga #minyrkesdag i sociala medier!

Grattis på yrkesdagen
Medlemserbjudande hela veckan

Mellan 1-8/5 får du som är barnmorska rabatt på vår fina sportväska/weekendbag. Denna vecka 175 kr (normalt 270 kr) Erbjudandet gäller så långt lagret räcker. Beställ i medlemsbutiken och sök på weekendbag.

Logga in för att komma till medlemsbutiken
Tagga #minyrkesdag i sociala medier

Yrkesdagen är ett utmärkt tillfälle att visa vad ditt jobb handlar om. Berätta i sociala medier genom att skriva eller filma kort något med din mobilkamera. Var stolt! Varför valde du ditt yrke? Vad är det bästa med yrket? Vad får dig att känna att du har gjort ett riktigt bra jobb? Firar ni med fika på jobbet? Ta en bild på dig och dina kollegor! Tagga gärna med #minyrkesdag så ser vi hur ni firar och kan sprida vidare.

Se firarbilder på t ex Instagram
Full fart i barnmorskebloggen

Den här veckan bjuder vi er på flera gästbloggande barnmorskor och Lis Munk, barnmorska och yrkeshandläggare på Vårdförbundet kommer att berätta varför hon har det bästa yrket i världen.

Följ barnmorskebloggen
Vad händer nära dig?

Många lokala avdelningsstyrelser och förtroendevalda på arbetsplatser runt om i landet uppmärksammar dagen på olika sätt. Ta en titt på din lokala avdelnings webbsida eller Facebooksida för att ha koll på om det händer något nära dig.

Hitta din lokala avdelning!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga