Hej barnmorska!

Nu är den här - broschen som gör skillnad! Den symboliserar helhet, solidaritet och omhändertagande för hela kvinnan genom hela livet. Broschen förenar barnmorskorna i Vårdförbundet och står för yrkesstolthet - den är unik - bara för dig!

Vi har utformat broschen tillsammans med designduon Syster P och kvinnorättsorganisationen Kvinna till Kvinna. Mellan 2 november 2020 och 31 januari 2021 kommer du som barnmorskemedlem att få möjlighet att köpa smycket till introduktionspriset 200 kr (ordinarie pris är 300 kr).För varje brosch går 50 kr till Kvinna till Kvinnas internationella arbete för kvinnors rättigheter. Broschen gör skillnad.

Vi hoppas att du kommer att bära broschen med stolthet och berätta om den för dina kollegor. Tänk om vi tillsammans kan inspirera alla fantastiska barnmorskor i Vårdförbundet att bära detta symboliskt viktiga smycke.

Vill du bidra till spridningen får du gärna ta en selfie där broschen syns och lägga upp på Instagram, Facebook eller Twitter med  hashtaggen #barnmorskebroschen

Tack för att DU gör skillnad!
Sineva Ribeiro, förbundsordförande
Åsa Mörner, barnmorska och förbundsstyrelseledamot
Marie-Charlotte Nilsson, barnmorska och förbundsstyrelseledamot

Vid frågor kontakta yrkeshandläggaren för barnmorskor, Carita Sturesson carita.sturesson@vardforbundet.se

Beställ din brosch här!

Gör som barnmorskemedlemmen Gemma Safikhani - beställ din brosch redan idag!

Klart jag vill beställa en brosch

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga