Dags att nominera till Vårdgalans priser!

Nu är nomineringen öppen för dig som vill hylla en kollega eller chef genom att nominera till något av Vårdförbundets prestigefulla priser: Årets Vårdchef, Vårdförbundspriset och Årets Studenthandledare.

Kan du hjälpa oss att få in fler nomineringar? Skriv ut och sätt upp den här affischen på din arbetsplats. Stort tack för din hjälp!

Fredagen den 29 oktober 2021 är det dags för årets Vårdgala, som även i år blir en festlig, digital tillställning och om läget tillåter även till viss del fysisk. Precis som tidigare år kommer vi att dela ut priser i tre kategorier, till personer som under det gångna året gjort exceptionella insatser i vården och på ett framgångsrikt sätt bidragit till en mer personcentrerad och nära hälso- och sjukvård.

Vårdförbundspriset i samarbete med Folksam

Medlemmar i Vårdförbundet tar varje dag initiativ till att utveckla och förbättra den svenska hälso- och sjukvården. Vårdförbundspriset går till en eller flera personer som vågar och lyckas genomdriva dessa förändringar.  Priset delas ut i samarbete med Folksam och är ett av de största vårdpriserna inom hälso- och sjukvårdsområdet i Sverige.

Projekt inom personcentrerad nära vård premieras
Eftersom Vårdförbundet vill se ett skifte till personcentrerad nära hälso- och sjukvård i Sverige delas priset i första hand ut till medlemmar som arbetar för att utveckla en personcentrerad nära vård.

Folksam är sponsor
Folksam är en av Vårdförbundets samarbetspartners som du som medlem kan teckna förmånliga försäkringar hos. De har dessutom valt att sponsra just detta pris för att uppmärksamma medlemmar i Vårdförbundet som har gjort skillnad för att minska skador och förbättra hälsan inom vårdyrken.

– Folksams vision är att kunderna ska känna sig trygga i en hållbar värld. Därför arbetar vi aktivt med att förebygga skador inom olika områden. Genom ett nära samarbete med Vårdförbundet ser vi till att medlemmarna kan försäkra allt de bryr sig om till bra priser och villkor. På så vis tar vi oss närmare vår vision! Därför är vi stolta över att tillsammans med dem dela ut det här priset säger Elisabeth Sasse, chef för Folksam Saks affär.

Prissumman är 500 000 kronor och Folksam står för hela beloppet. Beloppet går direkt till vinnarna personligen och är beskattningsbart för dem.

Nominera till Vårdförbundspriset

Årets Vårdchef

Chefsmedlemmar i Vårdförbundet tar varje dag initiativ till att utveckla och förbättra den svenska hälso- och sjukvården genom sitt ledarskap. Detta gör de genom mod som inte bara utvecklar ledarskapet utan bidrar även till att föra medarbetarskapet framåt i sina verksamheter. Dessa insatser premieras av  Vårdförbundet.

Hälso- och sjukvårdsutveckling och medarbetarskap premieras
Priset kommer gå till en vårdchef som på ett föredömligt sätt utvecklar hälso- och sjukvårdens ledarskap och därmed bidrar till att föra medarbetarskapet framåt i sin verksamhet. Samt utvecklingsarbeten som utvecklar hälso- och sjukvården till en nära personcentrerad vård med ett personcentrerat förhållningssätt.

Prissumman är 50 000 kronor vilket går direkt till vinnaren personligen. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Nominera till Årets Vårdchef

Årets Studenthandledare

Genom att dela ut denna utmärkelse vill Vårdförbundet Student premiera goda exempel på gott handledarskap och stimulera till goda handledarinsatser.

Vinnare av Årets Studenthandledare utses på galan den 29 oktober. Till det här priset finns inga nominerade. Prissumman är 25 000 kronor vilket går direkt till vinnaren personligen. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Nominera till Årets Studenthandledare