Nominera en medlem till Vårdförbundspriset 2019

Nu är det dags att nominera till årets upplaga av Vårdförbundspriset i samarbete med Folksam!

Vem som helst kan nominera någon av Vårdförbundets medlemmar till Vårdförbundspriset. Till exempel kan du nominera en kollega, din chef kan nominera dig och en politiker kan nominera din chef. I år ser vi gärna nomineringar från kommunal hälso- och sjukvård, men vi tar naturligtvis emot bidrag även från andra verksamheter.

Kriterier vid nominering

• Hen är medlem i Vårdförbundet
  • Hen har mod och vågar förnya samt utmanar arbetssätt och strukturer för att utveckla en personcentrerad vård
  • Hen drivs av en övertygelse och en vilja att utveckla vården tillsammans med andra och har åstadkommit förändring

Du nominerar genom att fylla i ett kort formulär med dina kontaktuppgifter, uppgifter om den du vill nominera samt en motivering till varför du tycker att hen är värd priset. Den du nominerar ska ha godkänt att du skickar in nomineringen.

Är det fler personer som är kopplade till  verksamheten, anger den nominerade detta senare i den kompletterande informationen (se nedan).

Skicka in din nominering

Din nominering ska skickas in senast den 15 april

Skicka in din nominering här

Vad händer sedan?

Personen du nominerat får e-post om sin nominering och bli uppmanad att skicka in kompletterande information och uppgifter om sitt utvecklingsarbete. Den nominerade personen måste alltså själv skicka in information och uppgifter om sitt arbete för att ha en chans att vinna. Här kan hen ange fler personer som ingår i den nominerades verksamhet.

Vem bestämmer vem som vinner?

När den kompletterande informationen från de nominerade har kommit in påbörjar en expertjury sitt arbete med att granska alla kandidaters arbete. En eller flera kandidater kan vinna Vårdförbundspriset. Expertjuryn utser också vinnaren.

Prisutdelning på Vårdgalan

Priset delas ut på Vårdgalan i Stockholm den 8 november. Då delar vi dessutom ut pris till Årets vårdchef och Årets studenthandledare.

Tidigare pristagare

Läs mer om vinnarna 2018.

Vårdförbundspriset i samarbete med Folksam

Vårdförbundspriset delas ut i samarbete med Folksam, som står för prissumman på 500 000 kronor. Vårdförbundspriset är ett av de största vårdpriserna i Sverige.