Här nominerar du till Vårdförbundspriset 2021

Nu är det dags att nominera till årets upplaga av Vårdförbundspriset i samarbete med Folksam!

Vem som helst kan nominera någon av Vårdförbundets medlemmar till Vårdförbundspriset. Du kan däremot inte nominera dig själv.

Kriterier som den nominerade måste uppfylla:

• medlemskap i Vårdförbundet.
  • ha mod och våga förnya samt utmana arbetssätt och strukturer för att utveckla en personcentrerad nära vård.
  • drivas av en övertygelse och en vilja att utveckla hälso- och sjukvården tillsammans med andra och har åstadkommit förändring.
  • ha åstadkommit förändring i sitt utvecklingsarbete som ska visa på innovation och nytänkande.
  • våga prova på att göra nya saker och utmana kulturer.
  • visa på effekter eller färbättringar som arbetet bidragit till.

Du nominerar genom att fylla i det korta formuläret nedan, med dina kontaktuppgifter, uppgifter om den du vill nominera samt en motivering till varför du tycker att hen är värd priset. Den du nominerar måste ha godkänt att du skickar in nomineringen.

Skicka in din nominering

Sista dagen att skicka in din nominering är den 31 maj 2021.

Vad händer sedan?

Personen du nominerat får e-post om sin nominering och bli uppmanad att skicka in kompletterande information och uppgifter om sitt utvecklingsarbete. Den nominerade personen måste alltså själv skicka in information och uppgifter om sitt arbete för att ha en chans att vinna. Här kan hen ange fler personer som ingår i den nominerades verksamhet.

Jury utser vinnaren

När den kompletterande informationen från de nominerade har kommit in påbörjar en jury sitt arbete med att granska alla kandidaters arbete. En eller flera kandidater kan vinna Vårdförbundspriset. Juryn utser också vinnaren.

Prisutdelning på Vårdgalan

Priset delas ut på Vårdgalan i Stockholm fredagen den 29 oktober. Då delar vi dessutom ut pris till Årets Vårdchef  och Årets Studenthandledare.  Du kan se hela galan livesändas via Vårdförbundets webb.

Vårdförbundspriset i samarbete med Folksam

Vårdförbundspriset delas ut i samarbete med Folksam, som står för prissumman på 500 000 kronor. Vårdförbundspriset är ett av de största vårdpriserna inom vårdområdet i Sverige.

Har du frågor kontakta Emma Hed: emma.hed@vardforbundet.se

Nominering: Vårdförbundspriset 2021

Den jag nominerar är medlem i Vårdförbundet

Dina personuppgifter behandlas enligt gällande dataskyddslagstiftning. Läs mer om hur Vårdförbundet hanterar personuppgifter här