Res till Georgien med oss

Följ med Vårdförbundet på en oförglömlig rundresa i Georgien 7-13 maj. Förutom att stanna till vid populära turistattraktioner kommer vi även att besöka ett sjukhus och se hur sjuksköterskor arbetar i landet.

Det lilla bergslandet Georgien i Kaukasus är värt att besöka. På vår rundresa ser vi enastående vyer med bergskedjornas snöklädda toppar i fonden. Små bergsbyar ligger utspridda på sluttningarna där också vinodlingar breder ut sig. Georgien lär ha bland de äldsta vinodlingarna i världen och vi får naturligtvis prova deras vin. Vi får även kunskaper om den gamla kulturella och religiösa historien, genom besök i armeniska och katolska kyrkor, synagogor, imponerande befästningar och historiska museer.

Den fascinerande grottstaden Uplistsikhe står på programmet liksom Josef Stalins hemstad Gori och den gamla huvudstaden Mtskheta. I Tbilisi, den nuvarande huvudstaden, får vi besöka både svavelbad, museer och vinbutiker. Förutom turistattraktioner kommer vi även att besöka ett sjukhus och se hur sjuksköterskor arbetar i landet.  Georgien bjuder på fantastisk natur samt kulturella och kulinariska upplevelser!

Resan äger rum 7-13 maj. Pris för medlemmar i Vårdförbundet samt medresenärer är 9 500 kronor.

Allt detta ingår i priset:
Flyg till Tbilisi t/r
Alla flygskatter
Hotell i delat dubbelrum med frukost, 3-stjärningt hotell
Utflykter enligt program
Helpension
Engelsktalande lokalguider
Svensktalande reseledare

Preliminära flygtider med Airbaltic:
Stockholm - Riga 19:45 - 22:00
Riga - Tbilisi 22:55 - 03:25

Tbilisi - Riga 04:10 - 06:45