Konsulterna: kampen om Karolinska

I boken Konsulterna – kampen om Karolinska undersöker DN-journalisterna Anna Gustafsson och Lisa Röstlund haveriet med Nya Karolinska sjukhuset – ett fiasko som fått konsekvenser för hela Sveriges sjukvårdssystem. Nu får du som medlem 30 kronor rabatt på boken.

Konsulterna är berättelsen om hur ett nytt oprövat vårdkoncept – värdebaserad vård — infördes på Sveriges största universitetssjukhus, med hjälp av bolaget Boston Consulting Group. Lisa Röstlund och Anna Gustafsson har blivit nominerade till Stora Journalistpriset och Guldspaden för sin grävande journalistik som resulterade i den här uppmärksammade reportageboken.

I boken görs flera häpnadsväckande avslöjanden — bland annat att uppfinnaren av värdebaserad vård, Harvardprofessorn Michael Porter, drev ett konsultbolag som sålde tjänster åt Khaddafiregimen i Libyen samt att svenskt forskningsstöd gått till konsultbolag i USA.

Just nu får du som medlem 30 kronor rabatt på boken. Erbjudandet gäller till och med den 31 oktober 2019.

Ta del av erbjudandet här.