Autogiro

Börja betala medlemsavgiften via autogiro och bidra till en bättre miljö. Du får en trisslott av oss som tack. Men autogiro är inte bara bättre för miljön, det är också den smidigaste betalningsmetoden för dig. Nu kan du lämna medgivande för betalning via autogiro direkt på Vårdförbundets webb med BankID eller med Mobilt BankID.

Smidigt sätt att betala

Att betala via autogiro är ett smidigt sätt för dig att betala din medlemsavgift. Det innebär att du ger Vårdförbundet, via din bank, fullmakt att dra medlemsavgiften direkt från ditt bankkonto. Du slipper mata in räkningar och bevaka förfallodagar. Inte heller behöver du betala långt i förväg för att vara säker på att betalningen kommer in i tid.

Trisslott

Alla som börjar betala medlemsavgiften till Vårdförbundet via autogiro belönas med en trisslott. Svenska Spel skickar ut trisslotterna cirka en månad efter övergången till autogiro.

Hur betalar jag medlemsavgiften via autogiro?

Lättast är att lämna medgivande direkt här på webben. Då fyller du i dina uppgifter i formuläret Autogiromedgivande och signerar sedan med BankID eller Mobilt BankID.

Du kan också anmäla Vårdförbundet som autogiromottagare via din internetbank.

Om du inte har tillgång till internetbank, BankID eller Mobilt BankID kan du ladda ner en blankett för autogiromedgivande (pdf). Skriv ut, fyll i, skriv under och skicka till Vårdförbundet, (Vårdförbundet betalar portot).

När dras pengarna?

Medlemsavgiften dras från ditt konto den sista bankdagen varje månad (förutsatt att det finns pengar på kontot). Du kan när som helst avsluta ditt autogiro via din bank. Läs mer om vad som gäller för att betala via autogiro på din banks webbplats.

Har Vårdförbundet dina senaste kontaktuppgifter? Gå in på sidan Ändra uppgifter för att uppdatera dina uppgifter.