Seminarium om arbete i EU:s institutioner -  Kort äventyr eller livslång karriär

Är du nyfiken på att arbeta inom EU:s institutioner? TCO Göteborg arrangerar ett kostnadsfritt medlemsseminarium som handlar om vägen till en karriär inom EU och vad Universitets- och högskolerådet (UHR) kan hjälpa till med. UHR har regeringens uppdrag att informera och stötta svenskar för en karriär inom EU:s institutioner.

Seminarium om - Att arbeta inom EU:s institutioner

Personal inom alla yrkesinriktningar efterfrågas.

Det är för många okänt att man inom EU:s institutioner söker andra utbildningsbakgrunder än bara statsvetare, jurister och ekonomer – det efterfrågas folk med alla utbildnings- och yrkesinriktningar. Allt från sekreterare, receptionister och stödpersonal inom exempelvis IT och kommunikation, till i princip alla akademiska bakgrunder som ingenjörer, veterinärer, biologer och journalister utöver de ovan nämnda.

Universitets- och högskolerådet arrangerar i samarbete med TCO ett kvällsseminarium om vikten av svensk representation i EU, de olika möjligheter som finns och hur du kommer dit, samt det stöd som UHR bidrar med i form av kontakter, träning mm.

På seminariet deltar förutom EU-experter och representanter från UHR, en svensk tjänsteman från EU:s institutioner som berättar om sitt utbildningsval, arbetsuppgifter och karriär.
Du får veta mer om hur en dag på jobbet ser ut samt vilka konkreta arbetsuppgifter som utförs.

Datum och tid: Onsdag den 19 april 2017, klockan 17.00-20.00

Plats: Sensus lokaler, Drottniggatan 30, Göteborg. Vi bjuder på kaffe/thé och smörgås.
Seminariet är kostnadsfritt.

Anmälan senast 10 april via nedanstående länk, först till kvarn gäller:

Program 19 april

​Varmt välkomen önskar TCO Göteborg