Delta i Euro Pride 2018

Även i år delar Vårdförbundet tältet med andra fackförbund i TCO Göteborgsfamiljen: Lärarförbundet, Facket ST, Polisförbundet, Vision, Unionen och Sensus. Sensus ordnar ”Fördomstolen” i tältet där besökare kan testa sina fördomar. I år är West Pride tillsammans med Stockholm Pride värdar för Euro Pride som kommer gå av stapeln i augusti.

Öppettider i TCO Göteborg tältet:

Tisdag-fredag 14/8-17/8 kl 12.00-20.00
Lördag 18/8 stängt pga. Euro Pride Parade
Söndag 19/8 kl.12.00-18.00

Att bemanna tältet är både tankeväckande och utvecklande. Vi hoppas att ni är många som vill hjälpa till och samtidigt få har riktigt roligt.
Du som vill bemanna tältet rekommenderas att gå på Funktionärsträff hos Lärarförbundet onsdag 23 maj kl 17.00-19.00, mer info här. OBS INSTÄLLT!

Branka håller i tältbemanningsschemat, hör av dig till henne:
branka.djukanovic.svensson@vardforbundet.se, telefon 073-038 44 50
Mer info om tältbemanningen hittar du här.

EuroPride Parade äger rum lördagen den18 augusti och avgår från Heden kl 17:30.
OBS! samling klockan 16:30.

Mer info hittar du i affischen. Sprid gärna den så att fler vill komma!

Kom med, fira kärleken och stå upp för mänskliga rättigheter! ♥

TCO Göteborg ordnar även en programpunkt:

Tema psykisk ohälsa för olika grupper – uppföljning
Tisdag 14/8 kl 10.00-11:30 i Stadsbibliotekets hörsal

Vårdförbundet är även medarrangörer i flera programpunkter under Euro Pride, mer information kommer.

Varför är Vårdförbundet med?
Vårdförbundet vill att det bedrivs ett arbete på arbetsplatserna så att alla känner sig inkluderade i gemenskapen och så att alla får lika möjligheter till utveckling på jobbet. Om du är HBTQ-person eller ej ska inte spela någon roll för din lön, din utveckling och hur du blir bemött. Vi vill se att fler arbetsplatser jobbar medvetet för en arbetsplatskultur där alla vågar vara öppna med vem de blir kära i eller vilket kön de identifierar sig som.

Vårdförbundet - oavsett vem du älskar!

Välkommen önskar Mats Svensson, förtroendevald i Göteborgs stad, Branka Djukanovic Svensson och Åsa Sundin styrelseledamöter, alla tre aktiva i TCO Göteborgs EuroPride arbetsgrupp.