Vem blir årets "rookie", förtroendevald samt skyddsombud?

Var med och påverka och gör din nominering till årets förtroendevald, skyddsombud samt årets "rookie"!

Ett pris delas ut till årets Förtroendevald på arbetsplatsen som åstadkommit något utöver det vanliga under året. Eller som bara sliter på och drar ett tungt lass.

Ett pris går till årets "Rookie", det vill säga en ny förtroendevald som arbetskamraterna vill uppmuntra för ett gott arbete.

Då skyddsombudets roll är en viktig funktion har vi valt att uppmärksamma detta viktiga uppdrag. Nominera ditt skyddsombud till årets Skyddsombud.

Alla som är medlemmar i Vårdförbundet Västra Götaland har rätt att nominera en person till "Årets Förtroendevald", "Årets skyddsombud eller som "Årets Rookie". Nominera en som du tycker är värd att premieras. När du nominerar, ska du skriva en motivering till varför du tycker att just den personen ska få priset.

Nomineringar kommer att behandlas av en jury bestående av ordf. Anne Karin Höglund, Marianne Brindbergs, Stina Wernstedt, Branka Djukanovic-Svensson och Ellinor Johansson. Juryn kommer sedan att besluta vilka tre som kommer att tilldelas diplom och pris under årsmötet i höst.

Ta nu möjligheten att sätta strålkastarljuset på någon du vet som verkar i det tysta, eller som skapat positiva förändringar för arbetskamraterna. Kanske någon som satte ner foten, någon som kom med en lysande idé eller någon vars mod var grunden till att allt löste sig till det bästa.

På detta sätt kan vi tillsammans uppmärksamma en del av allt det fantastiska arbete som görs av våra förtroendevalda runt om i Västra Götaland.

Skicka ett mail till: christina.wernstedt@vardforbundet.se, senast 2017-09-29.

Skriv följande i mailet:
- Namn på personen du nominerar
-Var personen jobbar samt e-mail, telefon
-Motivering till vad och varför du nominerar
-Ditt namn och kontaktuppgifter