Aktuellt i Västra Götaland

• Inga fler Kristallnätter!

Vårdförbundet avdelning Västra Götaland som en del av TCO Göteborg ställer sig bakom aktiviteten ”Vi låter det inte hända igen” vars syfte är att hedra nazismens offer samt påminna om alla människors lika värde. Manifestationen arrangeras av 9 novemberkommittén.

• Vem blir Årets förtroendevald i avdelning Västra Götaland?

Har du en engagerad och initiativrik förtroendevald/skyddsombud på din arbetsplats som gör ett fantastiskt arbete? Du som medlem har nu en unik möjlighet att lyfta fram den personen på din arbetsplats, till att bli årets förtroendevald/skyddsombud i Vårdförbundet avdelning Västra Götaland!

• Skymningsbild på Bohusgården

Medlemserbjudande från Bohusgården 2020

Hemester, spa eller julbordsweekend? Medlemserbjudande som du kan njuta av!

• Önskar dig en härlig sommar!

Årets sommarbrev måste börja med ett erkännande; Jag hade fel! Förra sommaren sa jag att värre än så här kan det inte bli. – men det blev det…

• Aktuellt i Västra Götaland kring sommarsemestrar och lönerevision

Vårdförbundet arbetar för dig som medlem och just nu är situationen i vården något ingen av oss varit med om tidigare - varken du som medlem eller vi som förtroendevalda. Läget förändras snabbt och vi får hela tiden uppmaningar om behov av förändring i verksamheten.

• Grattis på internationella barnmorskedagen

Den 5 maj firar vi alla våra barnmorskor på deras yrkesdag! Du som medlem kan vara med och bidra genom att visa alla vilka vi är vad vi gör.

• Internationella biomedicinska analytikerdagen 15 april

Så här stärker du ditt yrke som biomedicinsk analytiker på yrkesdagen.

• Peng mellan tumme och pekfinger

Tips om stipendier

Du som arbetar eller har arbetat i Göteborg kan nu söka stipendier från stiftelsen Caroline Wijks Sjuksköterskehem.

• Skriv en motion till årsmötet 2020

En motion är ett förslag från dig som medlem eller grupp av medlemmar, som du/ni vill att Vårdförbundet ska ta ställning till. Det kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men det kan också vara något som du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

• Medlemsmöte på SkaS-INSTÄLLT!

Under våren är du välkommen till några av våra medlemsmöten där vi kommer att prata lön!