Internationella kvinnodagen

8 mars Internationella kvinnodagen uppmärksammas av Vårdförbundet avdelningen Västra Götaland på fyra orter. Kom med och visa ditt stöd i kampen för jämställdhet!

Göteborg

Vårdförbundet i samarbete med TCO Göteborg ordnar en aktivitet tisdagen 7 mars.
"Lön hela dagen" manifestationen och fotografering genomförs kl. 17 på Götaplatsen. Med våra kroppar kommer vi att bilda siffran 16:00 som föreställer klockslaget efter vilket kvinnor arbetar gratis baserat på en arbetsdag från kl. 8-17.  Lönegapet mellan kvinnor och män blir då 12,5 %.
Därefter går vi till Bio Roy för föreläsningar av Amineh Kakabaveh, riksdagsledamot och Årets svensk 2016 samt Emma Knyckare, programledare och komiker.

Anmälan via Sensus

Facebooklänk till "Lön hela dagen" kommer på torsdag 16/2.

Affisch för utskrift, sprid gärna!

Uddevalla

Vi uppmärksammar dagen genom att arrangera en biokväll den 8 mars, kl 18.00 på Biostaden med filmen "The Danish Girl". Filmen är baserad på den sanna historien om den danska, transsexuella kostnären Lili Elbes äktenskap med hustrun, Gerda. En historia om ett äktenskap där en av parterna vill göra en stor förändring, och om hur de båda handskas med det.

Fackförbunden Vårdförbundet, Lärarförbundet och Vision i Uddevalla vill bjuda in dig som är medlem på en biokväll. Vi jobbar för ett jämställt arbetsliv varje dag, hela året. Jämställdhet är en fråga om mänskliga rättigheter och ligger till grund för vårt fackliga arbete för allas lika värde.

Anmälan via Sensus.

Affisch för utskrift, sprid gärna.

Borås

Biokväll 6 mars, kl 19-22.00 på Röda Kvarn. Filmen som visas är "American Honey".
Anmälan sker via Aktiviteter och utbildningar senast 3 mars.

Skövde

Ingen gemensam TCO aktivitet.

Däremot firar föreningen "Kvinna Skaraborg" 25 år den 8 mars 2017. Håll utkik efter deras aktiviteter och delta gärna i dessa.

Alla medlemmar kan delta på den orten som passar bäst oavsett var man bor eller arbetar.

Välkomna!