Medlemslunch i Fagersta

Den 14 mars finns styrelsen på plats på Mitt hjärtas Café på Bergslagssjukhuset. Mellan klockan 11.30-13.00 bjuds medlemmar i Vårdförbundet på lunch. Du får möjlighet att träffa ledamöter från lokala styrelsen och kollegor från andra arbetsplatser.

Läs mer och anmäl dig via portalen Aktiviteter och utbildningar
Ett ben kortare men ett rikare liv

Välkommen på föreläsning av Sonia Elvstål den 4 april. Efter en motorcykelolycka i maj 2009 tvingades Sonia amputera sitt ena ben. Idag är hon tacksam för olyckan. Under föreläsningen berättar Sonia om sin personliga resa, och hur olyckan gett henne ett bättre och mer aktivt liv. Hon lever efter mottot "att besegra sig själv är att besegra sin mäktigaste fiende" - Det visade hon prov på i bland annat tv-serien "Mot alla odds", en resa genom Nicaraguas djungel.

Anmäl dig via portalen Aktiviteter och utbildningar
Biokväll i Västerås

Den 8 mars uppmärksammar vi Internationella kvinnodagen och bjuder in alla medlemmar, kvinnor som män, till en biokväll. Vi minglar, umgås och tittar på filmen Dolda tillgångar.

Anmäl dig via portalen Aktiviteter och utbildningar
På väg ut i arbetslivet, en kväll för studenter

Vi hälsar alla studenter i T5 och T6 varmt välkomna på en informationskväll den 5 april. Vi hälsar dig välkommen till en informationskväll där vi pratar om att söka jobb, gå på intervju, skriva anställningsavtal, arbetstider, arbetsmiljö, rättigheter och skyldigheter på jobbet och att förhandla lön. Vi kommer även att diskutera vad det innebär att ha en legitimation.

Internationella biomedicinska analytikerdagen

I samband med internationella biomedicinska analytikerdagen 15 april bjuder Laboratoriemedicin, Fysiologen och Vårdförbundet på lunchföreläsningar tisdagen den 18 april.

Läs mer om aktiviteten på vår hemsida
Medlemsutbildning

Du som är medlem i Vårdförbundet är välkommen på denna utbildning. Utbildningen riktar sig till dig som vill veta mer om kollektivavtal/lagar. Vad Vårdförbundet kan erbjuda dig för stöd och hur Vårdförbundet verkar på olika nivåer av samverkan. Vårdförbundet har tillsammans med Region Västmanland kommit överens om att du har rätt att gå på denna halvdags medlemsutbildning med lön. Sök ledighet med lön i Självservice.

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga