Medlemsaktiviteter i avdelning Västmanland

Hösten är här med besked och vi börjar närma oss vinter och avslut av verksamhetsåret 2016. Det innebär att arbetet med att planera för 2017 i vår lokalavdelning är i full gång. Innan året är slut har vi ett antal medlemsaktiviteter som vi bjuder in till.

Internationella Röntgensjuksköterskedagen

Den 8 november uppmärksammas Internationella Röntgensjuksköterskedagen. Vårdförbundet och Röntgenkliniken bjuder in till lunchföreläsning och utställning på Västmanlands sjukhus i Västerås.

Läs mer om aktiviteten i aktiviteter och utbildningar.

På väg ut i arbetslivet! En kväll för studenter

Har du börjat få tankar om att söka jobb efter att du är färdig med din sjuksköterskeutbildning? Vet du vad som är viktigt när du ska skriva under ett anställningsavtal? Känns det förvirrande? Du är inte ensam!

Vi hälsar dig välkommen till en informationskväll den 15 november där vi pratar om att söka jobb, gå på intervju, skriva anställningsavtal, arbetstider, arbetsmiljö, rättigheter och skyldigheter på jobbet och att förhandla lön. Vi kommer även att diskutera vad det innebär att ha en legitimation.

Inbjudan riktar sig främst till studenter i T5 och T6 men även andra intresserade sjuksköterskestudenter är välkomna. Vi bjuder naturligtvis på schysst fika! Glöm inte ange specialkost!

Anmäl dig via aktiviteter och utbildningar.

Medlemsmöte med bio

Som ett avbrott i julruschen bjuder vi in våra medlemmar till ett medlemsmöte med biovisning. Vi får möjlighet att se en förhandsvisning av "Hundraettåringen som smet från notan och försvann". Den 21 december sjunker vi ner i biofåtöljen och följer med Allan Karlsson och hans vänner till Bali och ett liv i lyx.

Anmäl dig via aktiviteter och utbildningar!