Grattis alla biomedicinska analytiker

Den 15 april firar vi internationella yrkesdagen för biomedicinska analytiker. Vårdförbundet avdelning Västmanland uppmärksammade dagen genom att dela ut utmärkelsen "En fantastisk kollega" till Malin Lundén, Fysiologkliniken Västmanland, som blivit nominerad av sina kollegor.

Priset bestod av biobiljetter och ett diplom. Malin fick även möjlighet att bjuda sin arbetsplats på eftermiddagstårta. Avdelningen delade ut ett fint grattiskort till alla som var nominerade.

Vårdförbundet Västmanland och arbetsgivaren bjöd samtliga medarbetare på klinikerna på en lunchföreläsning av Kristin Blom.

Kollegor från Laboratoriemedicin och Fysiolog kliniken visade med affischer och diverse tekniskt och informations material vad en biomedicinsk analytiker gör och hur viktig yrkesrollen är för patientsäkerheten. Utställningen besöktes av personal, patienter och allmänheten som fick möjligheten att ställa frågor om våra yrken, specifika prover eller undersökningar.

Hoppas ni alla känner er stolta över er dag! Ni gör ett fantastiskt arbete!