Information om och inför årsmötet den 27 september

Tisdagen den 27 september håller Vårdförbundet avdelning Västernorrland föreläsning och årsmöte på Hotell Hallstaberget i Sollefteå. Här hittar du mer information gällande årsmötet.

Föreläsning

Carita Fallström, Vårdförbundets jurist, deltar på eftermiddagen och pratar utifrån:

Framtidens vård – Hur kan vi öka hälso- och sjukvårdens effektivitet?
En genomgång av betänkandet "effektiv vård" och hur det kan påverka vårdens organisation och arbetssätt.

Årsmöte

Under årsmötet berättar vi vad vi arbetat med under senaste året och verksamhetsplanering inför kommande år samt genomför bland annat fyllnadsval till styrelsen. Se valberedningens info på webbsidan Dags att nominera.

Det kommer också att bli underhållning under kvällen.

Vi startar klockan 13:30 och avslutar dagen omkring klockan 20:00. Det går bussar från Sundsvall och Örnsköldsvik, med möjlighet att stiga på efter vägen. Meddela i anmälan om du vill åka med. Vi bjuder på matig macka med dryck på bussen.

Anmäl dig via "Aktiviteter och utbildningar" på vår webbsida till en bra dag där du får lära dig nya saker, träffa kollegor, äta gott och ha roligt. Du har som medlem möjlighet att delta och påverka vårt avdelningsarbete kommande år. Vi bjuder på fika, och för dig som deltar både på utbildningen och årsmötet även på middag.

Lotteri.

Anmälan senast den 14/9. Anmälningslänk Årsmöte 2016

Föredragningslista
Arvode till förtroendevalda