Sommar och semester

Tiden rusar fram och här i Västerbotten tycker jag att våren glömt oss helt i år då vi redan är inne i juni. Sommaren innebär semester, vila och återhämtning och vi vet att så är inte fallet för många av Vårdförbundets medlemmar. Detta är en stor och viktig fråga för oss och vi släpper den aldrig. Du har säkert läst i media vad som sker lokalt och nationellt. Har du själv funderingar kring din semester så tveka inte att kontakta Vårdförbundet Direkt eller oss i Västerbotten.

Beordran

Om du blir beordrad ska en särskild blankett fyllas i, du hittar den här.

Blankett för beordran
Statsbidrag för vårdsamverkan

Det händer mycket i vården nu och vi behöver stå enade tillsammans för att kunna påverka situationen i hela länet. Vi behöver en bättre samverkan mellan huvudmän för patientens bästa och för vår arbetsmiljö. Därför känns det väldigt roligt att vi i Västerbotten sökt och fått statsbidrag för att arbeta med Vårdsamverkan. Har du några frågor eller medskick kring hur landsting och kommun bättre skulle kunna samarbeta så kontakta gärna Helena Forss Johansson och Martin Jonsson i styrelsen.

Årsmöte den 7 oktober i Lycksele

På årsmötet ska val göras av ny styrelse, kongressombud och valberedning. Jag kan lova dig att det är en fantastisk möjlighet att påverka och driva vårdens alla frågor. Har du en kollega eller vän som besitter stort engagemang och som du tror på, så föreslår jag att du nominerar vederbörande till ett förtroendeuppdrag i Vårdförbundet. Kanske är du själv intresserad av ett uppdrag. Har du frågor om uppdragen och om årsmötet, så tveka inte att kontakta någon av oss. Hoppas att vi ses på årsmötet.

Läs mer om årsmötet
Kompetensutvecklingsdag och årsmöte för dig som är förtroendevald

Vårdförbundet inbjuder dig som är förtroendevald till en Kompetensutvecklingsdag 6 oktober och till Vårdförbundets årsmöte 7 oktober. Vi träffas på Ansia Resort, Lilla Hotellet i Lycksele. Anmälan förutsätter att du kan delta de båda dagarna.

Läs mer om den 6 och 7 oktober
Vårdförbundet Västerbotten på sociala medier

Vi syns ofta på sociala medier och där försöker vi nå fram med vad vi gör och vad som är på gång. Vi hoppas att du vill gästblogga hos oss - har du något att berätta så gör det. Länkar till Västerbottensbloggen, Facebook, Instagram och till Twitter hittar du på Vårdförbundets webbsida.

Vårdförbundet Västerbotten
Varma hälsningar