En riktigt god jul önskar vi er!

Tiden rusar fram och Lucia har redan varit och snart är det tredje advent. Året har innehållit massor av utmaningar för oss alla och tillsammans har vi stångat hårt för att få till anständiga villkor för Vårdförbundets fyra professioner.

Det är mycket som händer nu och Västerbottens läns landsting går i graven för att 1/1-2019 återuppstå som en regionkommun, Region Västerbotten. Det har föregåtts av mycket arbete kring organisationen, samverkansavtal och verksamhetsövergång. Att bilda en regionkommun är dock den rätta vägen att gå, enligt min övertygelse. Har du funderingar kring vad som sker är du alltid välkommen att kontakta oss!

Snart går vi in i ett nytt år och jag kan lova att det kommer hända mycket trevligt i Vårdförbundsvärlden. Är du förtroendevald så kan du redan nu anmäla dig till 2019 års utbildningar. Utöver det kommer vi att återgå till våra traditionella förtroendevalda-träffar och inbjudan kommer under nästa år.

På årsmötet i oktober fick vi mycket input och inspiration till verksamhetsplaneringen för kommande år och vi kommer fokusera på många besök på era arbetsplatser. Stort fokus kommer också läggas på att rekrytera nya förtroendevalda på de arbetsplatser som saknar förtroendevalda, då det är en förutsättning för framgång och samarbete. Vet du redan nu att just din arbetsplats önskar besök är du varmt välkommen att kontakta oss på info.vasterbotten@vardforbundet.se

Vi kommer under 2019 att ordna större former av Afterwork på tre orter så håll utkik på hemsidan och sociala medier.

Som medlem har du väldigt bra förmåner via Folksam och vi kommer under nästa år se till att du får mer information och kunskap om just det. Därför vill jag passa på att uppmana dig att hålla koll på vår hemsida och sociala medier så att du inte missar några viktiga datum.

Under hösten har Vårdförbundet haft en rekryteringskampanj där vi tillsammans i Västerbotten rekryterat 50 nya medlemmar. Till er vill jag rikta ett särskilt tack och hälsa er välkomna! Att vara många innebär så många möjligheter, utöver det vanliga såsom solidaritet. Vi har större möjlighet att påverka, få de bästa avtalen rörande arbetstider, lön och andra villkorsfrågor. Tillsammans kan vi bestiga berg och nå många segrar.

Jag hoppas att du får möjlighet till lite julledighet och vila och återhämtning. Jag vet dock att många av er kommer göra ert yttersta för att bedriva den bästa vården. Vi finns här och tveka inte att kontakta oss om du har frågor kring övertid, rast eller annat, stort som smått.

Jag har ett nyårslöfte och det är att öka vår Vi-känsla och tillsammans med styrelsen, förtroendevalda och medlemmar kämpa för oss medlemmar i Vårdförbundet under hela 2019!

Tillsammans med mina kollegor vill jag passa på att önska er alla en riktigt God Jul & ett Gott Nytt År!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga