Gå på bio och fika med Vårdförbundet under vecka 47

biobiljetter och popcorn

Under Vårdförbundsveckan bjuder Vårdförbundet på bio i Lycksele, Umeå och Skellefteå. Filmerna som visas är "Flykten till framtiden", "Fantastiska vidunder" samt "Kvinnan på tåget. Under veckan bjuder vi också på drop-in fika på sjukhusen.

Gå på bio med Vårdförbundet och träffa fantastiska vidunder, möt kvinnan på tåget och se Svante fly in i framtiden.

Fantastiska vidunder och var hittar man dem
Biokväll i Skellefteå 23 november klockan 17.30, Biostaden Aveny

Magizoologen Newt Scamander anländer till New York för att dokumentera magiska varelser. Där ställer den besvärlige mugglaren Percival Graves och några förrymda vidunder till problem som  kan påverka både trollkarlarnas och mugglarnas värld.
Fantastiska vidunder är skriven av J.K Rowling, författaren till böckerna om Harry Potter.

Flykten till framtiden
Biokväll i Lycksele den 23 november klockan 17.30, Medborgarhuset

Flykten till framtiden är en svensk film med Henrik Dorsin och Johan Ulveson. Filmen handlar om Svante som jobbar i skivaffär och året är 1973.  Svante lider av ett hjärtfel och har bara har några dagar kvar att leva. Mitt i bedrövelsen öppnar sig plötsligt en oväntad möjlighet att resa till framtiden – närmare bestämt till år 2016.
I den moderna världen träffar han Elsa och tillsammans kommer de på ett sätt att få Svantes trasiga hjärta lagat.

______________________________________________________________________________________________________

Kvinnan på tåget
Biokväll i Umeå den 24 november klockan 17.30, Filmstaden Umeå

Kvinnan på tåget är baserad på Paula Hawkins bästsäljande roman. Huvudpersonen Rachel är i sorg efter sin skilsmässa. Varje dag passerar pendeltåget ett hus och hon fantiserar om det tillsynes perfekta paret som bor i ett huset.  En morgon ser hon någonting chockerande hända utanför tågfönstret som kommer att förändra allt...

Till SF bio

Drop-in fika på sjukhusen

Under veckan bjuder Vårdförbundet på drop-in fika på sjukhusen. Vi hoppas att du kan ta dig tid för att dricka en kopp kaffe och prata med oss på Vårdförbundet.Drop-in fika i Umeå

Tisdag den 22 november klockan 11.00-16.00.  Plats: Vårdförbundets expedition, Västra Esplanaden 19 i Umeå

Onsdag  den 23 november, klockan 11.00-16.00, Norrlands Universitetssjukhus,  Konferensrum Gråstenen

Torsdag den 24 november, klockan 11.00-16.00, Norrlands Universitetssjukhus  Konferensrum Smörblomman (vid medicinska biblioteket, NUS)

Drop-in fika i Skellefteå

Onsdag 23 november klockan 11.00-16.00 på Caféet i bibliotektet

Torsdag 24 november klockan 11.00-16.00, Caféet i bibliotektet

Drop-in fika i Lycksele

Onsdag 23 november klockan 11.00-16.00 på Caféet Videokonferenslokalen plan 10
Torsdag 24 november klkockan 11.00-16.00 på Caféet Videokonferenslokalen plan 10

Vi träffas väl under vecka 47?

Peter Ameln, Karin Kopparmalms och Jeanette Stenlund