TCO inbjuder till biokväll i Skoghall

Fackföreningarna inom TCO Värmland erbjuder sina medlemmar en biokväll i Skoghalls Folkets Hus.

Datum: 21 februari
Tid: 18:30 - 20:45
Plats: Skoghalls Folkets Hus, Skogåsvägen 3, Skoghall

Se filmen om Steve Jobs:
"Det är 1984, det är en halvtimme tills ridån ska gå upp för lanseringen av Apples skrytprojekt Macintosh och datorjäveln vägrar säga "hello". Framför den fallerande lådan står en kokande Steve Jobs (Michael Fassbender) tillsammans med teknikern Andy Herzfeld (Michael Stuhlbarg) och marknadsföringschefen Joanna Hoffman (Kate Winslet). Båda försöker övertyga honom att det är okej att datorn inte hälsar, i alla fall idag, men Jobs vägrar lyssna. Människor tänker på datorer som hotfulla tingestar, menar han, och det faktum att just den här kan säga ett vänligt "hello" är vad som förmår förvandla en skeptiker till en frälst".
"Resultatet är en tät, koncentrationskrävande film. Men den är också osedvanligt intelligent, en elegant rekonstruktionsövning som varken sänker eller förhärligar sitt objekt utan istället adderar klangbotten och nyanser, bortom myterna och skräckhistorierna. Det är väl knappast sannolikt att det här blir den sista filmen om Steve Jobs, men jag törs svära på att det inte kommer att göras någon bättre". Anna Hellsten. I SvD

Anmälan senast 20 februari. Begränsat antal platser!

Välkomna!