Välkommen till årsmötet 19 september!

Årsmötet sker 19 september, sal B på plan 3, Uppsala Konsert & Kongress. Välkommen att tycka till om nästa års verksamhet och delta i val till flera viktiga förtroendeuppdrag.

Kaffe med smörgås och frukt finns framdukat från 16:00. Anmälan till mötet med middag på Uppsala Konsert & Kongress sker via Aktiviteter och utbildningar. Anmäl dig redan idag!

Vad ska årsmötet göra?

Mötet kommer bland annat behandla eventuella motioner, förslag från styrelsen samt välja ordförande, vice ordförande, styrelseledamöter, kongressombud, ersättare för kongressombud och valberedning för de kommande 4 åren.

Årsmötet kommer få tycka till om avdelningens verksamhet 2018. Vårdförbundets gemensamma mål för 2018 beslutades av förbundsstyrelsen på deras möte i september. Beslutet kommer till stor del att styra vår verksamhet, men vi tar gärna emot förslag, idéer och synpunkter, både före och under årsmötet.

Under 2017 fyller Vårdförbundet 40 år, vilket vi kommer uppmärksamma. När förhandlingarna är avslutade äter vi gemensam middag, under middagen återkommer Henrik Widegren som underhöll på årsmötesmiddagen 2016.

Jag vill lämna en motion till årsmötet, hur gör jag?

Enligt stadgan kan medlem lämna motion till avdelningens årsmöte i ärenden som rör verksamheten inom avdelningen. Styrelsen tar emot motioner till och med 10 juni. Här finns en mall du kan använda när du skriver din motion. Våra adresser finns på mallen.

Nominera dig själv eller en annan medlem!

Det är flera olika förtroendeuppdrag som ska tillsättas på årsmötet. På webbplatsen kommer vi löpande att lägga upp namn och information om de som nomineras till olika uppdrag. Valberedningen tar emot nomineringar till och med 20 augusti. Läs mer om de uppdrag som ska tillsättas samt hur du nominerar här.

Varmt välkommen till årsmötet!
/Avdelningsstyrelsen

Vårdförbundet Direkt