Vad händer om din fackliga tillhörighet ändras?

Barnmorskeförbundets ledning har tagit initiativ till att utreda om barnmorskor ska byta facklig tillhörighet från Vårdförbundet till SRAT.

För att ge dig och dina kollegor en möjlighet att mötas och ställa frågor om vad konsekvenserna kan bli för dig och för barnmorskorna som yrkesgrupp är du välkommen till ett möte hos oss. Ta gärna med en kollega som inte är medlem, alla med barnmorskeutbildning är välkomna liksom du som går utbildningen just nu.

Välkommen 3 eller 4 oktober kl. 17:30, till vårt kansli på Bangårdsgatan 4 A, 5 tr, i Uppsala. Du anmäler dig till det tillfälle som passar dig bäst.

Vi bjuder på enklare middag, uppge eventuell kostallergi i samband med din anmälan. Sista anmälningsdag 28 september.

Inbjudan skickas till Uppsalas medlemmar med barnmorskeutbildning, oavsett om man arbetar som barnmorska eller ej i dagsläget.

Hoppas vi ses!

/Avdelningsstyrelsen

Läs mer och anmäl dig här!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga