Utbildning i centralt avtal HÖK 16

Vårdförbundet och SKL, Sveriges kommuner och landsting, har 1 december 2016 tecknat ett nytt centralt kollektivavtal, HÖK 16. Välkommen på en utbildningsdag om det nya avtalet med Vårdförbundets förhandlingschef Annelie Söderberg.

Vårdförbundet står för lunch och för- samt eftermiddagsfika.

Utbildningen vänder sig till dig som är förtroendevald i någon av länets kommuner, eller i Region Uppsala.

Du söker ledighet från arbetet med lön hos din närmaste chef enligt 6 § och 7 § i lag (1974:358) om facklig förtroendemans ställning på arbetsplatsen.

Om deltagande medför att du får en extra kostnad för resa (med kollektivtrafik i första hand) till/från Uppsala, som överstiger vad du vanligen betalar för resa till/från arbetet, kan du få ersättning för ditt utlägg från Vårdförbundet. Reseräkning att fylla i lämnas ut vid utbildningstillfället. Kvitton i original ska bifogas.

Tid och plats

2 maj 2017, 08:30-16:30, Bangårdsgatan 4 A, plan 5, Uppsala.

Anmälan

Välkommen att anmäla dig via  Aktiviteter och utbildningar, sista anmälningsdag 26 april. Antalet platser är begränsat.

Varmt välkommen hälsar avdelningsstyrelsen

/Avdelningsstyrelsen i Uppsala län

Frågor och svar

Vårdförbundet tecknade ett centralt avtal med SKL den 1:a december som omfattade nattarbetstid, AST i kollektivavtal och en rad partssamarbeten. Vi har samlat vanliga frågor och svar.

Avtalet i sin helhet

Om du vill läsa avtalet i sin helhet så finns det på vår webbplats.

Kollektivavtal för kommun, landsting och region

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga