Hej alla studentmedlemmar!

Vintern är här och snart nalkas våren. Ena dagen kan det vara slask, snö, halka eller vindbyar som nästan får en att tro att man kommer flyga iväg, medan man den andra dagen kan höra fågelsång och uppleva värme och ljus från solen som man nästan hade glömt fanns i det långa vintermörkret.

En del av er är i början av er utbildning, med nya kamrater och nya utmaningar. Andra är i slutet på en till synes lång tid bakom skolbänken och en snar början ut i arbetslivet. Vårdförbundet i Uppsala har i vår något för er alla oavsett var i utbildningen ni är!

Imorgon tisdagen den 13 februari sätter vi igång. Då kommer vi tillsammans med Vårdförbundets studenthandläggare Håkan Edler till BMC för att träffa dig som är ny student.

Senare samma kväll är det karriärkväll för dig som går sista delen av din utbildning. Där får du chansen att ställa dina frågor och lyfta dina funderingar kring din första anställning som biomedicinsk analytiker, sjuksköterska eller röntgensjuksköterska. Vi kommer hålla till i Vårdförbundets lokaler på Bangårdsgatan 4A. Ta gärna med dig en kurskompis som ännu inte är medlem i Vårdförbundet. Anmälningstiden har passerat, men det är bara att dyka upp. Vi börjar klockan 18.00.

Saknar du några aktiviteter eller specifika temakvällar? Kanske vill du ha en träff med oss där vi diskuterar erfarenheter från VFU eller vad man bör tänka på om man som student tar ett sommarjobb mitt under utbildningen? Hör av dig till mig med dina tankar och idéer!

Fler medlemsaktiviteter på gång, håll utkik på Vårdförbundets webb och i Aktiviteter och utbildningar! Exempelvis har vi biokvällar och inspirationsföreläsningar på gång.

Hoppas vi ses och fortsatt trevlig vinter/vår!

Hälsningar,

Lilia Zeleskov
Styrelseledamot och kontaktperson för studenter i Vårdförbundet Uppsala samt före detta studentrepresentant på BMC

Kontaktuppgifter till mig och övriga i styrelsen
Är du vår nya studentrepresentant?

Är du en person som har många idéer och vill påverka genom att representera studenterna? Vill du vara den viktiga länken mellan skolan och den lokala styrelsen? Då kan du bli studentrepresentant. Platsen är just nu vakant sedan den tidigare studentrepresentanten tog examen och gick ut i arbetslivet, så passa på! Kontakta någon i styrelsen så hjälper vi dig.

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga