Hej!

Välkomna tillbaka efter semesterledigheter. Vi hoppas ni haft en bra sommar och att ni fått den semester ni så väl förtjänar.

En sak vet vi i alla fall och det är att ni haft det varmt. Denna otroligt långa sommar har förhoppningsvis medfört att vi alla har fått vår beskärda del av sol och bad.

Från styrelsen upplever vi att det varit ovanligt tyst från er som arbetat under sommaren och vi tar gärna emot era synpunkter om hur sommaren varit. Vi är lite oroliga över att ni kanske inte orkat kontakta oss? Tänk på att man kan skriva avvikelser retroaktivt och glöm inte att meddela oss om något allvarligt inträffat. Vi nås via Vårdförbundet Direkt på telefon 0771-420 420.

Årsmöte 27 september

Vi vill passa på att påminna om då du har möjlighet att påverka vad vi ska prioritera lokalt. Det kommer bjudas på mat och ni får information från kongressen som är Vårdförbundets högst beslutande organ. Läs mer och anmäl dig här.

Vi har gjort en anmälan till Arbetsmiljöverket en så kallad 6:6a angånde sommarsituationen på Karl-Johansgårdarna där en sjuksköterska fick utföra tre sjuksköterskors arbeta samt att de inte fått sin semester beviljad i rimlig tid inför sommaren.

Vi har startat upp löneöversynsarbetet inför 2019 löneöversyn.

Vi har fått två stycken förtroendevalda som börjar arbeta på facklig tid. Det är  Jennie Åhs 50% från ambulansen i Tierp och Cecilia Hassmund 10% från neuro Akademiska.

Mer som hänt sen sist

• Vi har deltagit i samverkansmöten på regionen, inom primärvården och på sjukhusnivå.
  • Vi har handlagt 55 medlemsärende.
  • Vi hälsar 59 nya medlemmar och 9 nya förtroendevalda välkomna under sommaren.

Trevlig sensommar önskar styrelsen!

Karriärkväll 18 september

För dig som går termin 5 eller 6. Ta gärna med en kursare som ännu inte är medlem! Vi diskuterar era förväntningar, arbetsmiljö, lön, anställningsformer med mera.

Jag vill veta mer och anmäla mig!
På söndag är det val

TCO Uppsala län som Vårdförbundet är en del av ställer sig bakom kampanjen #röstamermänskligt och uppmanar våra medlemmar att rösta just mer mänskligt! Kampanjen är partipolitiskt och religiöst obunden och står upp för ett medmänskligt, demokratiskt och hållbart Sverige.

Jag vill veta mer!
Skjut inte upp det längre!

Få koll på din pension - för dig som är privatanställd och vill veta mer om ditt pensionssystem arrangerar vi en träff på kvällen 12 september. Anmäl dig senast 9 september.

Läs mer och anmäl dig

Vårdförbundet Direkt