Gott nytt år!

Vi hoppas ni haft en trevlig jul och nyårshelg även ni som arbetat och hållit verksamheterna igång. Förhoppningsvis har ni fått lite tid till återhämtning också. Nu är det ett nytt år och nya möjligheter.

I år är det kongress för Vårdförbundet. Kongressen är Vårdförbundets högst styrande organ. Gå gärna in på Vårdförbundets kongressidor för att läsa motioner, propositioner och nomineringar. Vill du komma i kontakt med ombuden i Uppsala län? Du hittar namn och kontaktuppgifter till ombuden på vår webbplats. Vi planerar för en träff mellan medlemmar och ombud i början på maj.

Det är även valår i år och vårt mål är att göra vården till valets viktigaste fråga med fokus på våra yrkesgrupper då det är vi som är vården! Nästa vecka startar SVT sin granskning av vården inför valet så passa på att göra era röster hörda om ni blir kontaktade.

Vi har under januari tecknat nytt arbetstidsavtal med ambulansen som resulterat i en arbetstidsförkortning på 3 timmar i veckan vilket motsvarar ungefär 3,5 vecka per år samt lite förhöjd ersättning för sommarpass.

Vad mer har hänt den senaste tiden?

• Vi har startat upp dialog kring 2018 års löneöversyn med flera av regionens förvaltningar.
  • Vi har startat upp dialog kring 2018 års löneöversyn inom Uppsala, Håbo, Tierp, Knivsta och Älvkarleby kommuner.
  • Vi har deltagit i samverkansmöten på regionen, inom primärvården och på sjukhusnivå.
  • Vi har deltagit i politikerträffar inom regionen.
  • Vi har haft en grundutbildning för förtroendevalda.
  • Förberedelser inför kongressen pågår, kongressombuden har träffat nationella valberedningen.
  • Vi har gjort 12 planerade arbetsplatsbesök.
  • Vi har jobbat med ett 30-tal medlemsärende och 3 avtalsärenden.
  • Vi hälsar 29 nya medlemmar och 9 förtroendevalda välkomna i december.

Gott nytt år önskar vi i styrelsen för Vårdförbundet Uppsala

Från vänster övre raden Sanja, Emanuel, Lilia, Sofia och Johan. Nedre raden Kristina, Carin, Kadidia. Saknas gör Susanne och Mahtia.

Välkommen på karriärkväll för T5- och T6-studenter!

Är du redo för din första anställning som legitimerad yrkesutövare; Biomedicinsk analytiker, Röntgensjuksköterska eller Sjuksköterska? Välkommen till oss 13 februari, anmäl dig idag!

Lycka på fullt allvar - hur vi stärker oss själva och varandra

Katarina Blom är psykolog, föreläsare och organisationskonsult med positiv psykologi som specialområde. Varmt välkommen på en tankeväckande föreläsning den 20 februari, då Katarina Blom berättar om en ny positiv psykologi som tar avstånd från grundlösa lyckolöften och istället synar vetenskapen bakom. Foto: Talarforum.

Ledarskap i förändring - att klara förändringar på ett hälsosamt sätt

Hur kan du som chef/ledare klara förändringar på ett hälsosamt sätt - både för dig själv och dina medarbetare? Välkommen till en endagskurs 11 april i Stockholm.

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga