Hej!

Mörkret och studenterna har börjat göra sitt återtåg till Uppsala län.

Det är många blivande kollegor som kommer med ett brinnande intresse för vårt arbete under den verksamhetsförlagda utbildningen. Passa på att låna lite av deras entusiasm för våra mycket viktiga yrken oavsett om du är handledare eller bara stöter på dem på arbetet. Den glädje som de känner inför sitt yrkesval kanske kan förstärka din arbetsglädje nu när nätterna är längre än dagarna.

Tack!

Vi vill tacka alla som kom på årsmötet den 27 september med fantastiskt mycket och kloka tankar på vad vi ska arbeta med under verksamhetsåret 2019. Vi har ett gediget arbete framför oss med att sortera och prioritera från alla lappar och "pluttar", ovan ser du en bild som visar en av de samtal som pågick om nästa års verksamhet.

Mer som hänt sen sist:

• Löneöversynsarbetet inför 2019 års löneöversyn pågår.
  • Vi har deltagit i samverkansmöten på regionen, inom primärvården och på sjukhusnivå.
  • Vi har handlagt 23 st medlemsärende och 2 st avtalsärenden.
  • Vi hälsar 20 nya medlemmar och 5 st förtroendevalda välkomna i september månad.
Våga fråga!

En del av de som inte är medlemmar är det för att man aldrig fått frågan. Vi uppmanar dig att våga fråga, kanske har du fått en ny kollega de senaste månaderna? Det är lätt att bli medlem, det räcker att skicka ett sms med texten "medlem" till 71700 så ringer vi upp!

Låter bra, men jag vill vässa mina argument
Vad händer om...?

Barnmorskeförbundets ledning har tagit initiativ till att utreda om barnmorskor ska byta facklig tillhörighet från Vårdförbundet till SRAT eller stanna kvar i Vårdförbundet. Välkommen till en träff 4 oktober där du kan ställa dina frågor om detta.

Jag vill veta mer och kanske anmäla mig
Medlemsutbildning med frukost

Spelar det roll om jag jobbar på en arbetsplats med eller utan kollektivavtal? Vad är ett kollektivavtal och varför är det något bra för mig? Lär dig mer på vår utbildning 24 november.

Det låter intressant, jag vill veta mer!
Besök på din arbetsplats?

Vill du att vi ska besöka din arbetsplats? Vi kommer gärna, skriv några rader till info.uppsala@vardforbundet.se så kommer vi överens om tid och plats.

Tjänstepensionens dag 27 september

Tjänstepensionen blir en allt viktigare del av din framtida pension, läs Vårdförbundets pensionsexpert Jan Dahlströms tre bästa råd.

Läs råden från Jan

Vårdförbundet Direkt