Vi går mot advent

Hösten börjar äntligen släppa sitt tag och adventstider stundar med ljus och förhoppning om lite snö. Lite längre ner kan du läsa om vad som gäller angående OB under helgerna som närmar sig.

Saknar ni förtroendevald på er arbetsplats? Förtroendevalda är vår största påverkansmöjlighet! Det är via förtroendevalda vi har möjlighet att vara med på arbetsplatserna och påverka hur vår arbetsmiljö är. Väljer ni en förtroendevald på er arbetsplats kommer vi med fika till er, för det är något positivt och väl värt att uppmärksamma. Mer information om uppdraget och hur ett val går till finns nedan.

Kom gärna och hälsa på oss om ni har några frågor eller bara för att se vad vi gör om dagarna. Vi finns på Bangårdsgatan 4A i Uppsala och på Ing 16 på Akademiska sjukhuset. Vill ni vi ska komma ut och träffa er på arbetsplatsen tveka inte att ta kontakt med oss så bokar vi in ett besök.

Är du förtroendevald på din arbetsplats så vill vi berätta att vi idag inte riktigt fyller den fackliga tid vi har att disponera. Det betyder att det finns möjlighet för dig att jobba fackligt i viss mån om du är intresserad. Kontakta oss för mer information.

Förra veckan hade vi en klädbytarkväll på Bangårdsgatan där vi fick se färgglada klänningar, koftor och stiliga skor. Fikastunden var mysig och fylld av intressanta samtal, vår medlemskår är verkligen en grupp som har roliga och intressanta erfarenheter att dela med sig av.

Mer som hänt sen sist!

• Vi hälsar 92 nya medlemmar välkommna, en stor del av dem är studenter.
  • Vi har gjort 28 arbetsplatsbesök.
  • Vi har handlagt 25 st medlemsärenden.
  • 7 medlemmar har i november valts till förtroendevald på sin arbetsplats.
  • Vi har deltagit i samverkansmöten på regionen med relevanta förvaltningar. Vårdförbundet är också representerat i flertalet samverkansgrupper inom kommunernas förvaltningar.
  • Ett 60-tal medlemmar kom till biokvällen 13 november.
  • Seniorklubben har firat 15 års verksamhet.

Trevlig advent!
önskar
Styrelsen för Vårdförbundet Uppsala

Ta nästa steg i din karriär

Nu har vi två nya tjänster för dig som vill utvecklas och komma framåt i din karriär - karriärcoachning och CV-granskning.

Jag vill veta mer!
Ersättningar under julhelgen

Jul-, nyårs och trettonhelg – vad gäller egentligen rörande OB-ersättningar under de dagarna? Vi har hela listan.

Här finns listan
Uppdatera dina medlems­uppgifter

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig som är medlem. Då kan vi nå dig med aktuell information och du finns med i vår lönestatistik. Du kan enkelt kolla vad vi har registrerat och meddela oss förändringar uppgifter via vår webb.

Kolla uppgifter
Välj en förtroendevald!

På de flesta arbetsplatser har medlemmarna valt en förtroendevald kollega. Men det finns också arbetsplatser utan förtroendevald. Risken är då stor att man missar viktiga möjligheter att påverka på arbetsplatsen samt värdefullt stöd och information från Vårdförbundet.

Ta reda på mer

Vårdförbundet Direkt