Få koll på din pension 12 september

Vårdförbundet bjuder in dig med utbildning som sjuksköterska, barnmorska, biomedicinsk analytiker eller röntgensjuksköterska inom privat sektor och har tjänstepensionen ITP till ett seminarium som hjälper dig att fatta trygga och välgrundade beslut kring din pension.

Tjänstepensionen en viktig del av din pension. Tjänstepensionen är ett komplement till den allmänna pensionen och utgör många gånger en betydande del av din framtida pension.

Genom att skräddarsy din ITP kan du tjäna mycket pengar. Om du till exempel anpassar ditt efterlevandeskydd efter din familjesituation kan det röra sig om tusenlappar mer i pension. Och väljer du en fond med 0,3 procents avgift istället för 0,5 blir det en femhundring i månaden – hela livet. På vårt kostnadsfria seminarium visar vi dig vilka enkla knep som ger dig en betydligt större pension.

Vårdförbundets förbundsombudsman Jan Dahlström informerar.

Kollegor med samma yrke men som ännu ej är medlemmar i Vårdförbundet är också välkomna.

Datum: 2018-09-12
Tid: 17:00-19:00
Plats: Vårdförbundets lokaler Bangårdsgatan 4 A, plan 5

Du anmäler dig via länken nedan, senast 12 september.  Alla deltagare behöver fylla i en egen anmälan.

Vi bjuder på enklare förtäring. Eventuella allergier/specialkost uppger du vid anmälan.

Varmt välkommen!

/Avdelningsstyrelsen