Hej på er alla studentmedlemmar!

Hösten är här. Ena dagen är det mörkt och kyligt andra som idag är det en sån där underbar dag. Solen tittar fram. Luften är härligt krispig, klar och dallrar av förväntningar.

För en del av er innebär det en ny utbildning, nya kamrater och nya utmaningar. För er andra mer luttrade studenter innebär det kanske en sista nystart innan ni ska lämna skolvärlden och gå ut i arbetslivet. Vårdförbundet i Uppsala har något för er alla i höst oavsett var i utbildningen ni står.

Redan måndagen den 18 september startar vi. Då kommer vi tillsammans med studenthandläggare Angelica Kron till BMC för att möta er nya sjuksköterske- och röntgensjuksköterskestudenter som påbörjat er utbildning nu i höst.

Senare samma kväll, den 18:e alltså, är det karriärkväll för er som nu går in på den sista delen av er utbildning och har tankar och frågor om er första anställning som röntgensjuksköterskor, sjuksköterskor eller biomedicinska analytiker. Vi kommer hålla till i Vårdförbundets lokaler på Bangårdsgatan och även här kommer Angelica Kron att delta. Anmälan till karriärkvällen gör du här! Har du någon kurskompis som ännu inte är medlem är även hen välkommen.

Vi har inte glömt er som befinner i mitten av utbildningen. Den 30 oktober planerar vi en kväll för er. Tanken är att under lättsammare former bland annat beröra frågor som erfarenheter från VFU och vad man bör tänka på om man som student tar ett sommarjobb mitt under utbildningen. Här är dock inte programmet helt klart så hör gärna av er med tankar och idéer vad som är viktigt för just dig att ta upp.

Apropå det så saknas det en viktig länk här i Uppsala. Vår tidigare studentrepresentant Lilia tog examen i våras och gick ut i arbetslivet så platsen som studentrepresentant är nu vakant. Studentrepresentanten fyller en viktig funktion både för er studenter och den lokala styrelsen. Vill du vara den länken hör av dig till någon av våra studenthandläggare så hjälper de dig.

Självklart är ni alla även välkomna att ta en rast från studierna och delta i någon av Vårdförbundets alla andra aktiviteter under hösten, vi har bland annat en föreläsning om arbetsglädje i oktober och en biokväll i slutet på november som du är varmt välkommen till!

Väl mött och trevlig höst!
Kasper Nordlinder
Styrelseledamot och kontaktperson för studenter
Vårdförbundet Uppsala

Vårdförbundet Direkt