Äntligen snö!

Så har vintern äntligen kommit med lite snö och även med lite ljus i våra fönster. Tänk så mycket det gör med lite ljus. Tänk på det när ni lägger era scheman att ni behöver återhämtningstid och får komma ut och njuta lite av det lilla solljus vi har under vintermånaderna.

Du som arbetar på Akademiska sjukhuset, berätta gärna för din förtroendevald vad du tycker anser om era schemamodeller. Det har varit ute en enkät bland medarbetarna, men den har tyvärr ganska låg svarsfrekvens. Utvärdering kommer ske under första kvartalet 2019 så nu är sista chansen att påverka hur vi vill förbättra modellerna.

Saknar ni förtroendevald på er arbetsplats? Förtroendevalda är vår största påverkansmöjlighet! Det är via förtroendevalda vi har möjlighet att vara med på arbetsplatserna och påverka hur vår arbetsmiljö är. Det är via de förtroendevalda som styrelsen får och förmedlar information. Väljer ni en förtroendevald på er arbetsplats kommer vi med fika till er för det är något positivt, värt att uppmärksamma!

Kom gärna och hälsa på oss om ni har några frågor eller bara för att se vad vi gör om dagarna. Vi finns på Bangårdsgatan 4A i Uppsala och på ingång 16 på Akademiska sjukhuset. Vill ni vi ska komma ut och träffa er på arbetsplatsen tveka inte att ta kontakt med oss så bokar vi in ett besök.

Vi vill påminna dig igen om att gå in på "Mina sidor" på Vårdförbundet och kontrollera så vi har rätt uppgifter om dig så vi kan hjälpa dig på bästa sätt när du tar kontakt med oss. Det är extra viktigt att vi har rätt uppgift om var du jobbar någonstans.

• Vi hälsar 27 nya medlemmar välkomna i december månad.
  • 6 medlemmar har valts till förtroendevald på sina arbetsplatser.
  • Vi har deltagit i samverkansmöten på regionen med relevanta förvaltningar. Vårdförbundet är också representerat i flertalet samverkansgrupper inom kommunernas förvaltningar
  • Vi har handlagt 22 medlemsärenden.

God jul och gott nytt år önskar

Styrelsen för Vårdförbundet Uppsala

Det är inte vad du äter mellan jul och nyår som gör skillnad utan vad du äter mellan nyår och jul.

Sök vårt stipendium

Är du medlem och har du skrivit c- eller d-uppsats våren 2018 eller hösten 2018 vid Uppsala universitet? Då kan du söka vårt stipendium.

Jag vill veta mer!
Medlemsaktiviteter

Nästa år planerar vi för biokvällar, pensionsinformationsträffar, medlemsutbildning och en familjeutflykt. Vi återkommer längre fram med mer information.

Ta nästa steg i din karriär

Nu har vi två nya tjänster för dig som vill utvecklas och komma framåt i din karriär - karriärcoachning och CV-granskning.

Något för dig?

Vårdförbundet Direkt