I tisdags 19 september höll Vårdförbundet avdelning Uppsala årsmöte!

Vi var ca 180 medlemmar som deltog på årets största medlemsmöte med efterföljande middag med underhållning av Henrik Widegren. Mötet startade med en film som uppmärksammar att Vårdförbundet fyller 40 år i år.

Årsmötet blev långt då många viktiga frågor diskuterades och en helt ny styrelse, nya kongressombud och ny valberedning skulle väljas. Vi minglade och diskuterade kring vilka aktiviteter Vårdförbundet lokalt skulle arrangera nästa år och medlemmarna kunde lämna förslag till styrelsen inför verksamhetsplaneringen.

Den nya styrelsen som blev vald av årsmötet består av 11 medlemmar; sjuksköterskor, biomedicinska analytiker och en röntgensjuksköterska.

Den nya valberedningen är 8 personer och där är faktiskt alla fyra yrkeskategorier i Vårdförbundet representerade.

Vi har även 7 nyvalda kongressombud och 4 ersättare vilket vi är väldigt glada över eftersom Vårdförbundet har kongress i maj 2018.  Gratulerar alla till era nya uppdrag!

Är du intresserad av att veta mer kring kongressen 2018, t.ex. hur du kan lämna motioner till Vårdförbundets högst beslutande organ, så gå gärna in på kongresswebben och läs allt som redan finns och det som kommer.

Vi som avgående styrelse i avdelning Uppsala vill tacka för oss och de år som vi fick förtroende att leda Vårdförbundets verksamhet i avdelning Uppsala. Vi önskar den nya styrelsen all lycka till!

/Styrelsen 2016-2017; Madeleine Grenå, Carin Hilding, Kristina Eriksson, Jonas Gustavsson, Anna Kumm, Christine Lindkvist, Kristina Lundmark, Kasper Nordlinder, Linnéa Oskarsson och Anna Åström

Arbetsglädje! Ja tack, men hur?

Vårdförbundet ordnar en medlemsföreläsning med Christina Stielli på kvällen den 25 oktober. Anmäl dig och kollegorna på en inspirerande och glädjefylld föreläsning. Än finns det platser kvar, anmäl dig idag!

Här anmäler du dig

Vårdförbundet Direkt