Hej alla studentmedlemmar!

Vi har haft en härlig och väldigt varm sommar. Hoppas att ni alla har laddat tillräckligt med energi inför den nya terminen och de kommande höstaktiviteterna.

En del av er är i början av er utbildning vilket innebär nya utmaningar och nya kamrater, medan en del av er snart ska ta klivet ut till arbetslivet. Därför är det viktigt för oss i Vårdförbundet att ge stöd och råd gällande karriären och era rättigheter som studenter och nyutexaminerade.

Den 18 september sätter vi i gång. Då kommer Vårdförbundets studenthandläggare Angelica Kron från Stockholm till BMC för att träffa de nya sjuksköterske- och röntgensjuksköterskestudenterna som börjar sin första termin på universitetet.

Senare samma kväll (18/9) kommer vi att ha en karriärkväll för studenterna som går T5 och T6 (SSK, RTG och BMA). Där kommer ni få information om nyttiga saker att veta om nya anställningar samt tips och råd om intervjuteknik inför anställningen. Ta gärna med dig en kurskompis som är inte medlem ännu. Mer info om tid och plats finns på Vårdförbundets webbplats. Glöm inte att anmäla er!

Under höstterminen kommer vi dessutom till BMC under några tillfällen med lite smått och gott under lunchtiderna, så håll utkik efter oss! Vi kommer hålla till nära restaurang Bikupan.

Saknar du några aktiviteter eller specifika temakvällar? Vill ni träffa någon och diskutera erfarenheter från VFU eller som tänker ni sommarjobba under studietiden och har funderingar inför anställningen? Hör gärna av er till oss med era tankar och idéer!

Flera andra medlemsaktiviteter är på gång. Exempelvis kommer vi ha en biokväll den 13 november och dessutom kommer vi ha några inspirationsföreläsningar som är aktuella när höstmörkret kommer.

Håll utkik på Vårdförbundets webb för kommande aktiviteter och utbildningar!

Vi ses!
Med varma hälsningar,
Sanja Cikota & Lilia Zeleskov
Styrelseledamöter och kontaktpersoner för studenter i Vårdförbundet Uppsala

Årsmöte 27 september

Välkommen till vårt årsmöte 27 september på Uppsala Konsert & Kongress. Alla medlemmar är välkomna och det är ett jättebra tillfälle att vara med och utveckla vår verksamhet.

Jag vill veta mer om årsmötet

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga