Äntligen! Få koll på din pension den 23 januari

Vårdförbundet bjuder in dig med utbildning som sjuksköterska, barnmorska, biomedicinsk analytiker eller röntgensjuksköterska inom privat sektor och har tjänstepensionen ITP till ett seminarium som hjälper dig att fatta trygga och välgrundade beslut kring din pension. Ta gärna med en kollega som har något av de yrkena vi organiserar!

Tjänstepensionen är en viktig del av din pension. Tjänstepensionen är ett komplement till den allmänna pensionen och utgör många gånger en betydande del av din framtida pension.

Genom att skräddarsy din ITP kan du tjäna mycket pengar. Om du till exempel anpassar ditt efterlevandeskydd efter din familjesituation kan det röra sig om tusenlappar mer i pension. Och väljer du en fond med 0,3 procents avgift istället för 0,5 blir det en femhundring i månaden – hela livet. På vårt kostnadsfria seminarium visar vi dig vilka enkla knep som kan ge dig en betydligt större pension.

Föreläsare

Vårdförbundets förbundsombudsman Jan Dahlström informerar.

Var och när?

Den 23 januari kl. 17.00-19.00 i Vårdförbundets lokaler Bangårdsgatan 4 A, plan 5.

Anmälan

Anmäl dig senast den 18 januari! Vi bjuder på enklare förtäring. Ev. allergier/specialkost uppger du vid anmälan. Både du som är medlem och ännu ej är medlem är varmt välkommen.

Varmt välkommen!

Avdelningsstyrelsen

Notera datum – den 20 februari

Vi kommer bjuda på en inspirerande föreläsning på kvällen. Inbjudan kommer längre fram i november, håll koll i din e-postlåda!

Skaffa dig mer kunskap i ditt uppdrag som förtroendevald

Nu är anmälan öppen till utbildningarna under 2018. Oavsett om du är ny som förtroendevald eller har några år på nacken finns det kunskapspåfyllning för alla.

Vad är nästa steg för dig?

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga