Höstens aktiviteter för seniora medlemmar

Vi hälsar såväl gamla som nya medlemmar välkomna. Seniorklubben är till för dig som är medlem i Vårdförbundet och är pensionär eller blir pensionär under hösten 2018. Vi träffas ungefär 1 gång per månad.

Torsdag 13 september kl 14:00
Ortsnamn i Uppland
Svante Strandberg, professor emeritus i nordiska språk med särskild inriktning på namnforskning, Uppsala Universitet. Vårdförbundets lokal Bangårdsgatan 4 A, 5 tr. Servering. Anmälan senast 10 september till Kerstin Vaxèn, tel 018-42 51 26, mobilnr 073-707 24 57.

Onsdag 17 oktober kl 14:00
Medicinhistoriska museet i Uppsala
Studiebesök med guidning. Eva Lagerwalls väg 8, Buss nr 4. Hållplats Kronparksgården.
Anmälan senast 15 oktober till Solveig Gravemo, mobilnr 0766-32 12 27, e-post gravemo.solveig@gmail.com

Onsdag 14 november kl 14:00
Överraskningsaktivitet!
Vårdförbundets lokal Bangårdsgatan 4 A, 5 tr. Servering. Anmälan senast 9 november till Birgitta Fock, mobilnr 0733-16 85 17, e-post birgittafock@gmail.com

Onsdag 12 december kl 14:00
Adventsfika
Vårdförbundets lokal Bangårdsgatan 4 A, 5 tr. Servering. Anmälan senast 6 december till Ulla Sköldemyr, tel 018-32 01 73, e-post ulla.skoldemyr@gmail.com.

Teaterprogrammet

Vi har ombudsbiljetter till:

Den fria viljan
En nyskriven musikal som är en komedi med mycket musik om människor, stjärnor och sjungande hjärnor. Är allt som sker i våra liv ett enda stort lotteri eller är människan i grunden verkligen ansvarig för sina gärningar?
Medverkande: Göran Engman, Aksel Morisse och andra skönsjungande aktörer. Stora scenen tisdag 9 oktober kl. 19.00 Pris 250 kr.
Anmälan senast 9 september. Biljetterna hämtas 10 september, se nedan.

Episod
Under en husvisning får vi möta sex personer i olika skeden av livet. Lars Noréns pjäs bjuder på stor igenkänning i ett drama som med ömhet beskriver vår strävan efter att nå fram till varandra. I samarbete med Malmö Stadsteater, Kulturhuset Stadsteatern, Riksteatern och Svenska teatern i Helsingfors. Beskrivs som en uppsättning i mästarklass.
Lilla scenen torsdag 15 november kl. 18.00. Pris 220 kr.
Anmälan senast 30 oktober. Biljetterna hämtas 2 november, se nedan.

Karl-Bertil Johnssons julafton
Tage Danielssons älskade saga har charmat oss på julafton sedan 1975, när han i enlighet med sin förebild Robin Hoods motto "att ta från de rika och ge till de fattiga" spridit glädje i de fattiga kvarteren.
I Jonas Österberg Nilssons regi blir det en innerlig berättelse med färgsprakande dekor och inslag av körsång. Lämplig för 7-107-åringar.
Stora scenen söndag 6 januari 2019 kl 14.00. Pris 250 kr, ungdom under 20 år 180 kr.
Anmälan senast 1 december. Biljetterna hämtas måndag 3 december, se nedan.

Anmälan till teaterföreställningar

Anmälan sker till Stina Nylander på e-post stinanyl@gmail.com, eller tel 018-12 20 74. Biljetterna hämtas och betalas till Stina vid biljettkassan kl 12.00- 12.30 angivet datum, eller enligt annan överenskommelse. Swisha gärna pengarna till  mobilnummer 070-170 60 42 eller tag med jämna pengar.

Läs gärna mer om föreställningarna i teaterns tidning eller på dess hemsida.

VÄLKOMNA!

Om du vill skriva ut programmet så finns det här i fint format.