Utbildningar för dig som är förtroendevald på arbetsplats

En närbild på en bröstficka med Vårdförbundets skylt

Vi hoppas få träffa dig som är förtroendevald på arbetsplats inom Uppsala län, ofta och i många olika sammanhang. Har du några frågor eller önskemål är du alltid välkommen att höra av dig.

Introduktion för nya förtroendevalda

Utbildningen omfattar 1 dag och genomförs

• 25 januari
  • 27 mars
  • 11 september
  • 23 oktober

Grundutbildning för nya förtroendevalda

Utbildningen omfattar 3 dagar och genomförs tisdag-torsdag följande veckor: 7, 11, 15, 22, 36, 41, 45 och 48. Utbildningen sker i nationell regi, med förtroendevalda från mellansverige. Utbildningen ges vecka 15 och 45 i Uppsala, vecka 22 på internat med övernattning samt övriga veckor i centrala Stockholm.

Utbildningen bygger på att du har deltagit i introduktionsutbildningen, engagerat dig i anvisade egenstudier och att du medverkar i samtliga övningar, samtliga dagar.

Temautbildningar 2018

Alla förtroendevalda, oavsett arbetsgivare, är välkomna till alla temautbildningar. Inga förkunskaper krävs. Observera att varje utbildning bara ges en gång under året. Innehållet i respektive dag är ännu inte klart, håll utkik på vår webb och i din e-postlåda för mer information.

• 7 februari
  • 17 april
  • 18 september
  • 5 december

Vi reserverar oss för att datum och/eller innehåll kan komma att ändras, vi har aktuell info på vår webb.

Anmälan till aktiviteterna

Du anmäler dig via portalen Aktiviteter och utbildningar på webben. Du kan redan nu anmäla dig till introduktionsdagar, grundutbildning vecka 15 resp 45 och temautbildningarna.

Varmt välkommen!
/Avdelningsstyrelsen