Seniorklubbens vårprogram 2017

Människor värmer upp innan ett motionslopp. I framkant på bilden syns flera parkerade cyklar.

Vi hälsar såväl gamla som nya medlemmar välkomna. Seniorklubben är till för dig som är medlem i Vårdförbundet och är pensionär eller blir pensionär under våren 2017. Vi träffas ungefär 1 gång per månad.

Onsdag 25 januari kl 14.00

Livsviktiga dokument

Örjan Swing och Miriam Tallroth från Humanjuristerna ger oss värdefull information. Vårdförbundets lokal Bangårdsgatan 4A, 5 tr. Servering. Anmälan senast 22 januari till Ulla Sköldemyr, tel 018-32 01 73, e-post: ulla123@bredband.net Tidigare annonserat i Höstprogrammet 2016.

Torsdag 2 mars kl 14.00

Hans T Forsberg, konstnär, guidar på Uppsala Konstmuseum på Slottet

Vi träffas i entrén kl 14.00. Det finns möjlighet att fika i caféet efter. Anmälan senast 24 februari till Birgitta Fock, mobilnummer 0733-16 85 17, e-post: birgittafock@gmail.com

Måndag 27 mars kl 14.00 - Inställt!

Syn- och hörselinstruktörer Gun Eriksson och Linda Zander informerar om sitt arbete

Aktiviteten är tyvärr inställd.

Onsdag 26 april kl 14.00

Erfarenhet från barnmorskeutbildning i Etiopien

Eleonor Arén, barnmorska, berättar. Vårdförbundets lokal Bangårdsgatan 4A, 5 tr. Servering. Anmälan senast 21 april till Marianne Pettersson, tel 018-50 53 61, e-post: mariannepetson@gmail.com

Tisdag 30 maj kl 8.00

Resa med Eckerölinjen, tema Albert Engström

Birgitta Lagerquist Svensson berättar på utresan. Kaffe. Vi åker med vändande båt. Smörgåsbord på hemresan ca 250 kr. Buss avgår från Hållplats E7 på Stationsgatan kl 8.00. Åter i Uppsala ca kl 16.30. Anmälan senast 18 maj till Kerstin Vaxén, tel 018-42 51 26, e-post: kerstin.vaxen@glocalnet.net Meddela förnamn, efternamn och födelseår vid anmälan!

Uppsala stadsteater våren 2017

Våren har tyvärr inte så många ombudsföreställningar att erbjuda. Löwensköldska ringen av Selma Lagerlöf spelas bara ett fåtal gånger i vår. Då finns inga ombudsbiljetter. Föreställningen kommer tillbaka i oktober med flera föreställningar, så då får vi chansen att se den!

Vi har ombudsbiljetter till:

Dansteater med Birgitta Egerbladh

Humor och allvar blandas på temat drömmar, minnen och drömroller baserat på texter av bl.a. Strindberg, Norén, Shakespeare och Tjechov.

Stora scenen torsdag 16 februari 2017 kl 18:00. Pris 238 kr. Anmälan senast 21 januari. Biljetterna hämtas 23 januari, se nedan.

Verkligenhetens folk, en elak komedi

En pjäs skall skrivas om barnfattigdom på uppdrag av Rädda Barnen. Teaterchefen, producenten och dramatikern har alla sin egen agenda. Till sist gör rollerna själva uppror då pjäsen skrivits om till oigenkännlighet.

Lilla scenen torsdag 23 februari kl 19:00. Pris 155 kr. Anmälan senast 27 januari, biljetterna hämtas 30 januari, se nedan.

Anmälan till Stina Nylander på e-post stinanyl@gmail.com, eller telefon 018-12 20 74. Biljetterna hämtas hos Stina på vid biljettkassan kl 12.00- 12.30 angivet datum, eller enligt annan överenskommelse.

Swisha gärna pengarna till mitt mobilnummer 0701 70 60 42 eller tag med jämna pengar. Du får gärna ta med en eller flera vänner. Läs gärna mer om föreställningarna på teaterns hemsida eller i teaterns tidning! Välkomna!

Om du vill skriva ut programmet så finns det här som pdf-fil.