Seniorklubbens höstprogram 2017

Vi hälsar såväl gamla som nya medlemmar välkomna. Seniorklubben är till för dig som är medlem i Vårdförbundet och är pensionär eller blir pensionär under hösten 2017. Vi träffas ungefär 1 gång per månad.

Vad gör en Embryolog

Onsdag 20 september kl 14.00. Cecilia Ålsjö, legitimerad biomedicinsk analytiker berättar. Vårdförbundets lokal Bangårdsgatan 4 A, 5tr. Servering. Anmälan senast 15 september till Kerstin Vaxén, tel 018- 42 51 26, e-post: kerstin.vaxen@glocalnet.net

Studiebesök St Lars Katolska församling, Slottsgränd 7

Onsdag 18 oktober kl 14.00. Mariasystrarna berättar. Anmälan senast 13 oktober till Solveig Gravemo, mobilnr 0766-32 12 27, e-post: gravemo.solveig@gmail.com

Missing people

Måndag 13 november kl 14.00. Annelie Larsson, verksamhetsledare i Uppsala län berättar. Vårdförbundets lokal Bangårdsgatan 4 A, 5 tr. Servering. Anmälan senast 8 november till Kerstin Vaxén, tel 018- 42 51 26, e-post: kerstin.vaxen@glocalnet.net

Adventsfika

Tisdag 12 december kl 14.00. Vårdförbundets lokal Bangårdsgatan 4 A, 5 tr. Servering.
Anmälan senast 6 december till Birgitta Fock, mobilnr 0733-16 85 17,  e-post: birgittafock@gmail.com

Första träffen våren 2018

Vi planerar att ha en första träff i v 4 (22-26 januari), vi väntar på besked från föredragshållare. Anslås på Vårdförbundet Uppsalas webbplats när det är fastställt.

Teaterprogram

Vi har ombudsbiljetter till:

Carmen

Av Georges Bizet, världens mest spelade opera. Starka känslor, stor dramatik! De klassiska operapärlorna framförs av skolade operasångare och musiker, men det bjuds också på nya elektroniska arrangemang.

Stora scenen fredagen 29 sept. kl. 19.00. Pris 240 kr. Anmälan senast 8 september. Biljetterna hämtas 11 september, se nedan.

Fahrenheit 451

I stället för att släcka eldsvådor är det brandkåren som tänder på. Uppdraget är att bränna böcker! Brandmannen Montag stjäl med sig en bok hem, vilket får ödesdigra konsekvenser!

Lilla scenen torsdag 9 nov. kl. 18.00. Pris 155 kr. Anmälan senast 15 september. Biljetterna hämtas 18 september, se nedan.

Löwensköldska ringen

Selma Lagerlöfs hisnande ödessaga. Det vilar en förbannelse över den Löwensköldska släkten. Brott har begåtts i det förflutna, en värdefull ring har stulits...

Stora scenen torsdag 12 oktober kl. 18.00 samt lördag 18 november kl. 16.00. Pris 240 kr.
Anmälan senast 15 september. Biljetterna hämtas 18 september. se nedan.

Bröderna Lejonhjärta

Astrid Lindgrens gripande klassiker om syskonkärlek och mod. Det finns saker man måste göra, annars är man bara en liten lort.

Stora scenen lördag 16 december kl. 16.00 samt lördag 30 december kl. 14.00. Pris 240 kr.
Anmälan senast 10 november. Biljetterna hämtas 13 november, se nedan.

Anmälan

Anmälan sker till Stina Nylander på e-post: stinanyl@gmail.com, eller tel 018-12 20 74. Biljetterna hämtas och betalas till Stina vid biljettkassan kl 12.00- 12.30 angivet datum, eller enligt annan överenskommelse. Swisha gärna pengarna till Stinas mobilnummer 070-170 60 42 eller tag med jämna pengar.

Läs gärna mer om föreställningarna i teaterns tidning eller på dess hemsida. Välkomna!