Seniorklubbens höstprogram 2016

Vi hälsar såväl gamla som nya medlemmar välkomna. Seniorklubben är till för dig som är medlem i Vårdförbundet och är pensionär eller blir pensionär under hösten 2016. Vi träffas ungefär 1 gång per månad.

Det som ger hoppet liv - erfarenhet från ett liv som själavårdare

Onsdag 14 september kl 14:00. Lars Björklund, Kaplan på Sigtunastiftelsen och f.d. sjukhuspräst. Vårdförbundets lokal Bangårdsg 4A, 5 tr. Servering. Anmälan senast 9 september till Ulla Sköldemyr tel: 018-32 01 73, e-post: ulla123@bredband.net

Konsten på Stadsbiblioteket

Måndag 17 oktober kl 14:00 och tisdag 18 oktober kl 14:00
Rundvandring med bibliotekarie Anna-Klara Ehn Ericson. Max 15 personer per tillfälle. Samling vid ingången mot Svartbäcksgatan. Efteråt fikar de som vill på Kafé Kardemumma. Anmälan senast 12 oktober till Marianne Pettersson tel: 018-50 53 61, e-post: mariannepetson@gmail.com

Karin Udénius, Äldreombudsman och leg. sjuksköterska informerar om sitt uppdrag och möten med äldre

Tisdag 15 november kl 14:00. Vårdförbundets lokal Bangårdsg 4A, 5 tr. Servering. Anmälan senast 11 november till Solveig Gravemo: Mobil 0766-32 12 27, e-post: gravemo.solveig@gmail.com

Adventsfika med underhållning

Torsdag 8 december kl 14:00. Vårdförbundets lokal Bangårdsg 4A, 5 tr. Servering. Anmälan senast 5 december till Birgitta Fock: Mobil 0733-16 85 17, e-post: birgittafock@gmail.com

Livsviktiga dokument

Onsdag 25 januari kl 14:00. Örjan Swing och Miriam Tallroth från Humanjuristerna ger oss värdefull information. Observera datum!
Vårdförbundets lokal Bangårdsgatan 4A, 5 tr. Servering. Anmälan senast 20 januari till Ulla Sköldemyr tel: 018-32 01 73, e-post: ulla123@bredband.net

Uppsala Stadsteaters höstsäsong

Hoppas du vill uppleva en spännande teaterhöst tillsammans med oss! Vi har ombudsbiljetter till:

Den goda människan från Szechuan

Brechts storslagna drama om den unga flickan Shen-Te, som kämpar för att behålla sin medmänsklighet och godhet i en värld där nöden är stor. Regi Sunil Munshi (bl.a. Diktatorsfruar) som även komponerat musiken till föreställningen. Huvudrollen spelas av Elisabeth Wernesjö som bl.a. gjort ett porträtt av Edith Piaf. Fin sång och musik.
Stora Scenen torsdag 20 oktober kl 19.00 Pris 238 kr. Anmälan senast 24 september. Biljetterna hämtas 26 september.

Spelman på taket

Den största musikalsatsningen i teaterns historia fylld av fantastisk musik och brännande frågor, regisserad av Ronny Danielsson, som tidigare gjort La Cage aux Folles, Cabaret och Sound of Music.
Stora Scenen tisdag 29 november kl 19.00, lördag 3 december kl 16.00 samt tisdag 3 januari 2017 kl 19.00. Pris 277 kr, barn och ungdom ev. ytterligare rabatt. Anmälan senast 29 oktober. Biljetterna hämtas 31 oktober.

Inte hela världen

Luis, en författare i 40-årsåldern, återvänder hem för att hälsa på sin familj en sista gång. Han skall berätta att han är döende, men detta får vänta. Lilla scenen tisdag 6 december kl 19.00 Pris 155 kr. Anmälan senast 6 november. Biljetterna hämtas 7 november.

Dansteater med Birigtta Egerbladh

Humor och allvar blandas på temat drömmar, minnen och drömroller.
Stora scenen torsdag 16 februari kl 18.oo. Pris 238 kr. Anmälan senast 21 januari. Biljetterna hämtas 23 januari.

Anmälan till teater

Anmälan sker till Stina Nylander via e-post stinanyl@gmail.com, eller tel 018-12 20 74. Biljetterna hämtas hos Stina på vid biljettkassan kl 12.00- 12.30 angivet datum, eller enligt annan överenskommelse. Swisha gärna pengarna till mitt mobilnummer 0701-70 60 42 eller tag med jämna pengar. Du får gärna ta med en eller flera vänner.

Läs mer om föreställningarna på teaterns hemsida eller i teaterns tidning! VÄLKOMNA!!!

Om du vill skriva ut programmet finns en pdf-fil här.