Du som är privat anställd - få koll på din tjänstepension ITP

En äldre kvinna och en liten flicka planterar växter i ett land.

Vårdförbundet bjuder in dig med utbildning som sjuksköterska, barnmorska, biomedicinsk analytiker eller röntgensjuksköterska inom privat sektor och har tjänstepensionen ITP till ett seminarium som hjälper dig att fatta trygga och välgrundade beslut kring din pension.

Tjänstepensionen en viktig del av din pension. Tjänstepensionen är ett komplement till den allmänna pensionen och utgör många gånger en betydande del av din framtida pension.

Genom att skräddarsy din ITP kan du tjäna mycket pengar. Om du till exempel anpassar ditt efterlevandeskydd efter din familjesituation kan det röra sig om tusenlappar mer i pension. Och väljer du en fond med 0,3 procents avgift istället för 0,5 blir det en femhundring i månaden – hela livet. På vårt seminarium visar vi dig vilka knep som ger dig en betydligt större pension.

Tid och plats

7 september kl. 17:00-19:00, Vårdförbundets lokal på Bangårdsgatan 4 A, 5 tr, Uppsala. Förbundsombudsman Jan Dahlström informerar. Vi bjuder på enklare förtäring.

Anmälan

Du anmäler dig via "Aktiviteter och utbildningar".  Sista anmälningsdag är 2 september, men aktiviteten kan bli fulltecknad tidigare. Har du en kollega som inte är medlem ännu är hen också välkommen att anmäla sig.

Varmt välkommen!
/Avdelningsstyrelsen