Få koll på din pension 12 september - för dig som är privatanställd

Äldre kvinna och flicka planterar.

Vårdförbundet bjuder in dig med utbildning som sjuksköterska, barnmorska, biomedicinsk analytiker eller röntgensjuksköterska inom privat sektor och har tjänstepensionen ITP till ett seminarium som hjälper dig att fatta trygga och välgrundade beslut kring din pension.

Tjänstepensionen en viktig del av din pension. Tjänstepensionen är ett komplement till den allmänna pensionen och utgör många gånger en betydande del av din framtida pension.

Genom att skräddarsy din ITP kan du tjäna mycket pengar. Om du till exempel anpassar ditt efterlevandeskydd efter din familjesituation kan det röra sig om tusenlappar mer i pension. Och väljer du en fond med 0,3 procents avgift istället för 0,5 blir det en femhundring i månaden – hela livet. På vårt kostnadsfria seminarium visar vi dig vilka enkla knep som ger dig en betydligt större pension.

Vårdförbundets förbundsombudsman Jan Dahlström informerar. Både du som är medlem och ännu ej är medlem är varmt välkommen.

Praktiskt

Datum: 2018-09-12
Tid: 17:00-19:00
Plats: Vårdförbundets lokaler Bangårdsgatan 4 A, plan 5

Du anmäler dig via "Aktiviteter och utbildningar". Anmäl dig senast den 9 september. Vi bjuder på enklare förtäring. Eventuella allergier/specialkost uppger du vid anmälan.

Varmt välkommen!

/Avdelningsstyrelsen