Familjeutflykt med Lennakatten!

Tågperrong med tågresenärer och konduktör. Tågsetet har gamla vagnar i trä. i bakgrunden gröna träd.

Du som är medlem ta med din närmaste familj på en tågutflykt med Lennakatten 25 augusti. Aktiviteten är fulltecknad men du kan anmäla dig som reserv.

Tåget tuffar genom sommarlandskapet på till Faringe, resan tar ca 1,5 timme. Vi kommer byta tåg i Marielund. I Faringe tar vi tar paus i trädgården vid stationen för lunch och lite aktiviteter i gröngräset. Du som vill kan besöka butiken Thuns. Efter ca 3 timmar åker vi tåget hem till Uppsala igen.

Vårdförbundet står för:
• Tågresa tur och retur från Östra stationen i centrala Uppsala.
• Lunch bestående av olika slags pajer och dryck.

Vi kan tyvärr inte anpassa lunchen om du har olika typer av kostallergi eller andra särskilda önskemål. Som alternativ finns i Faringe Café Gobiten som serverar lättare rätter och fika. Eventuella inköp därifrån står ni för själva. Det går också jättebra att ta med egen lunch och äta i trädgården vid stationen.

Tid och plats

Avresa sker 25 augusti 10:10 från Östra stationen i Uppsala. Ankomst i Faringe ca 11:30, hemresa 15:10. Tåget beräknas vara åter i Uppsala cirka 16:45.

Obs! Ingen toalett finns på tåget, men vid några av stationerna vi passerar. Läs gärna mer om Lennakatten på www.lennakatten.se

Du anmäler dig genom att skriva till maria.back@vardforbundet.se.
Uppge ditt förnamn, efternamn och ditt födelseår, samt förnamn och efternamn på de i din familj du tar med dig. Du får ta med dig maximalt 4 personer. Uppge vid anmälan om ni önskar paj eller ej, och om ja, antal portioner.

Observera – anmälan är bindande och antalet platser begränsat. Sista anmälningsdag är 10 augusti, men aktiviteten kan bli fulltecknad tidigare. Besked om plats skickas under vecka 31, med e-post.

Varmt välkommen!

/Avdelningsstyrelsen