Välkommen på en familjeutflykt!

Kvist med en mogen röd jordgubbe och en omogen ljusgrön jordgubbe

Du som är medlem, ta med din närmaste familj på en tågutflykt med Lennakatten 26 augusti. Vi har idag den 31 juli inga platser kvar och ca 16 reserver, vill du kan du kan anmäla dig som reserv till maria.back@vardforbundet.se!

Tåget tuffar genom sommarlandskapet på till Faringe, resan tar ca 1,5 timme. I Faringe tar vi tar paus i trädgården vid stationen för lunch och lite aktiviteter i gröngräset. Du som vill kan besöka butiken Thuns. Efter ca 2 timmar åker vi tåget hem till Uppsala igen.

Om du som har anmält dig får förhinder och behöver komma i kontakt med Vårdförbundet under lördagen ring Carin, 07-200 90 61.

Vårdförbundet står för:

• Tågresa till Faringe tur och retur från Östra stationen i centrala Uppsala.
  • Lunch bestående av thai-tapas och dryck.

Vi kan tyvärr inte anpassa lunchen om du har olika typer av kostallergi eller andra särskilda önskemål. Som alternativ finns i Faringe Café Gobiten som serverar lättare rätter och fika. Eventuella inköp därifrån står ni för själva. Det går också jättebra att ta med egen lunch och äta i trädgården vid stationen i Faringe.

Tid och plats

Avresa sker 26 augusti 11:30 från Östra stationen i Uppsala. Adressen är Stationsgatan 11. Ankomst i Faringe 13:05, hemresa från Faringe 15:05. Tåget beräknas vara åter i Uppsala cirka 16:35. Vi ber er vara på plats i god tid före respektive avgång.

Obs! Ingen toalett finns på tåget, men vid några av stationerna vi passerar och i Faringe. Läs gärna mer om Lennakatten på www.lennakatten.se

Anmälan

Du anmäler dig genom att skriva till maria.back@vardforbundet.se Uppge ditt förnamn, efternamn och ditt personnummer, samt förnamn, efternamn och ålder på de i din familj du tar med dig (vi ber om ålderuppgift för att kunna anpassa aktiviteten efter deltagarna). Du får ta med dig maximalt 4 personer. Uppge vid anmälan om ni önskar thai-tapas eller ej, och om ja, antal portioner.

Observera – anmälan är bindande och antalet platser begränsat.

Sista anmälningsdag är 10 augusti, men aktiviteten kan bli fulltecknad tidigare.

Varmt välkommen!

/Avdelningsstyrelsen