Lär dig mer om din pension - för dig inom kommun eller region

En kvinna ligger på marken, iförd en röd t-shirt och med en rödrandig hatt för ansiktet. Solen lyser delvis på kvinnan.

Vårdförbundet bjuder in dig till ett seminarium 12 september som hjälper dig att fatta trygga och välgrundade beslut kring din pension. Aktiviteten är fulltecknad, du kan anmäla dig som reserv.

Seminariet riktar sig till dig som arbetar eller har arbetar inom landstinget eller någon av länets kommuner. Det spelar ingen roll om du har lång eller kort tid kvar till pensionen. På seminariet går vi igenom samtliga delar av din pension, den allmänna från staten samt din tjänstepension. Vi visar dig även några enkla knep som kan ge dig en högre pension.

Praktiskt

Datum: 2018-09-12
Tid: 14:30-16:30
Plats: Vårdförbundets lokaler på Bangårdsgatan 4 A, plan 5 i Uppsala.

Vårdförbundets förbundsombudsman Jan Dahlström informerar.
Vårdförbundet bjuder på fika.

Du anmäler dig via "Aktiviteter och utbildningar". Anmäl dig senast den 9 september. Eventuell allergier/specialkost uppger du vid anmälan.

Antalet deltagare är begränsat. Om aktiviteten är fulltecknad kan du anmäla dig som reserv. Om vi får återbud och kan erbjuda dig en plats skickar vi ett e-postmeddelande.

Medarbetare inom Region Uppsala har, enligt samverkansavtalet bilaga 2, rätt att delta på aktiviteten med bibehållen lön. Sök ledigt med lön, hänvisa till samverkansavtalet bilaga 2.

Medarbetare inom länets kommuner: Ta kontakt med din chef för information om möjligheten att få ledigt med lön.

Varmt välkommen!

/Avdelningsstyrelsen