Biokväll i Uppsala, ta med en kollega

Illustration med fyra personer som står tillsammans. Pratbubbla

Ta med en kollega som ännu inte är medlem och kom till SF Bio på Västra Ågatan 16.

Först berättar Anna Åström och Madeleine Grenå från Vårdförbundets lokala styrelse om värdet av ett medlemskap i Vårdförbundet. Vi minglar och äter en wrap tillsammans med dricka.

Därefter ser vi på The Founder, historien om McDonalds. Den misslyckade 52-åriga försäljaren Ray Kroc säljer smoothie-blandare till bröderna McDonalds och övertygar dem till sist att starta franchise. Ray kämpar mot bröderna och tar kontroll över företaget och skapar ett globalt imperium. John Lee Hancock regisserar denna osannolika och sanna historia om grundandet av McDonalds och kampen för att kontrollera företaget. I huvudrollen ser vi Michael Keaton.

Tid, plats och anmälan

6 april, drop-in från 16:45, vi börjar kl. 17:00.

Du anmäler dig via vår webbplats, Antalet platser är begränsat.

Sista anmälningsdag är 30 mars, men observera att aktiviteten kan bli fulltecknad före dess. Du kan då anmäla dig som reserv. Reserver bjuds in via e-post om vi får återbud.

Om du har anmält dig men får förhinder är det viktigt att du avbokar din plats så någon annan intresserad får möjlighet att delta.

Varmt välkommen! /Avdelningsstyrelsen