Biokväll med föredrag 29 augusti

Affisch Florence Foster Jenkins

Du som är medlem är välkommen till ett intressant föredrag om karriär-möjligheter inom forskning och hur en doktorand jobbar, följt av filmvisning av Florence Foster Jenkins

Therese Avallin berättar om sitt arbete på institutionen för kirurgiska vetenskaper, Uppsala Universitet.

Vi bjuder på smörgås och dryck.

Därefter ser vi tillsammans på filmen "Florence Foster Jenkins" med bland annat Meryl Streep och Hugh Grant. Florence Foster Jenkins var en rik arvtagerska i New York, som drömde om att bli en stor operasångerska – trots sin totala avsaknad av musikalitet och sångförmåga. Den amerikanska "sopranen" kunde bekosta sin sångkarriär och grammofoninspelningar tack vare sitt arv. Hennes sista konsert framfördes på New Yorks ledande scen - Carnegie Hall, drygt en månad före hennes död 1944.

Tid och plats

2016-08-29, drop-in från 16:45. Föredraget börjar 17:00, vänligen respektera tiden. Filmstaden i Uppsala, Västra Ågatan 16. Antalet platser till föredrag och film är begränsat.

Anmälan sker via "Aktiviteter och utbildningar". Sista anmälningsdag är 18 augusti, men observera att aktiviteten kan bli fulltecknad före dess. Du kan då anmäla dig som reserv. Reserver bjuds in via e-post om vi får återbud.

Om du har anmält dig men får förhinder är det viktigt att du avbokar din plats så någon annan intresserad får möjlighet att delta.

Varmt välkommen! /Avdelningsstyrelsen