Biokväll 22 november, för dig som är ny i yrket

Sjuksköterskor på kärlkirurgiska avdelningen på SÖS samtalar med patient. Sjuksköterskorna ler och ser glada ut.

Varmt välkommen till en biokväll bara för dig som varit yrkesverksam upp till 4 år.

Arbetet med en ny vision för Vårdförbundet har startat. Vi börjar kvällen med ett samtal om framtiden! Ta tillfället i akt och var med och bygg upp vår gemensamma bild av vad som är viktiga framtidsfrågor för våra yrken, vården och villkoren. Därefter kommer vi kort berätta om vilka medlemsaktiviteter vi planerar för 2017.

Vi bjuder på smörgås och dryck.

Därefter ser vi tillsammans på Café Society, en film av Woody Allen med bland annat Steve Carell, Jesse Eisenberg och Kristen Stewart. New York och Hollywood under 1930-talet, en period av pulserande nattliv, filmstjärnor, playboys, gangsters, fantastisk musik och mycket glamour. Eftersom han får det allt svårare att stå ut med sina gnabbande föräldrar, sin gangsterbror och familjens guldsmedsaffär, känner Bobby Dorfman att han behöver ett miljöombyte. Han beslutar sig för att åka till Hollywood och besöka sin inflytelserika morbror Phil som arbetar inom filmbranschen. Phil är inte direkt överlycklig över att ha fått sin systerson på halsen, men han erbjuder honom till slut jobb som springpojke.

Tid och plats

2016-11-22, vi börjar 17:00, vänligen respektera tiden. Filmstaden i Uppsala, Västra Ågatan 16. Antalet platser är begränsat.

Anmälan

Anmälan sker via "Aktiviteter och utbildningar". Sista anmälningsdag är 16 november, men observera att aktiviteten kan bli fulltecknad före dess. Du kan då anmäla dig som reserv. Reserver bjuds in via e-post om vi får återbud.
Om du har anmält dig men får förhinder är det viktigt att du avbokar din plats så någon annan intresserad får möjlighet att delta.

Varmt välkommen! /Avdelningsstyrelsen