Vi på Vårdförbundet är stolta över att få presentera medlemmar som arbetar innovativt med att utveckla verksamheten i riktning mot en personcentrerad nära vård.

Eftersom du är medlem med både intresse för och inflytande i vårdfrågor vill jag hälsa dig särskilt välkommen till Vårdgalan i Stockholm den 20 oktober!

På Vårdgalan kommer vi att presentera vinnaren av Vårdförbundspriset, men också vinnaren av det nyinstiftade priset Årets Vårdchef.

Om Vårdförbundspriset och Årets vårdchef

Medlemmar tar varje dag initiativ för att utveckla och förbättra den svenska vården. Det vill Vårdförbundet uppmuntra och delar därför för nionde året ut Vårdförbundspriset i samarbete med Folksam. Priset är ett av Sveriges största inom vårdområdet, med en prissumma på 500 000 kronor.

Ett gott ledarskap kan göra underverk för medarbetarnas förutsättningar att vara delaktiga i vårdens utveckling. Priset Årets vårdchef delas ut till en person som åstadkommit förändringar i vården och som tar till vara medarbetarnas kompetenser. Prissumman är på 50 000 kronor.

Om Vårdgalan

Socialminister Annika Strandhäll öppnar Vårdgalan. Som key note speaker kommer vi att få lyssna på Mats Tyrstrup, som talar om framtidens vård. Därefter berättar de fyra slutnominerade till Vårdförbundspriset om hur de genomför personcentrerad vård i praktiken och vad effekterna blir för både patienter och vårdteam. Läs mer om de fyra slutnominerade här.

Innan vinnarna avslöjas och jublet brakar loss bjuder vi självklart på trevligt mingel med buffé och alkoholfritt bubbel. Träffa engagerad vårdpersonal som arbetar för personcentrerad vård samt andra politiker och beslutsfattare inom vården. Knyt nya kontakter, påverka och inspireras av andra!

Vi bjuder på inträde till Vårdgalan, men resa och uppehälle står du själv för. Som medlem i Vårdförbundet har du 15 procent rabatt på Nordic Choice Hotels och Elite Hotels.

Datum: 2017-10-20
Tid: 13:30 - 18:00
Adress: 7A Centralen - konferensanläggning, Vasagatan 7, Stockholm

Anmälan senast den 16 oktober via denna länk.

Varmt välkommen!

Gunilla George