Välkommen till en heldag om Arbetsmiljö och Personcentrerad vård, för dig som är förtroendevald på arbetsplats

Vi vill bjuda in dig som är förtroendevald till en heldag tisdag den 2 oktober kl. 9-16.

På avdelning Stockholms heldagar för förtroendevalda på arbetsplats möts förtroendevalda med facklig tid, förtroendevalda på arbetsplats tillika skyddsombud på arbetsplats och avdelningsstyrelsen för en dag med utbildning, erfarenhetsutbyte och nätverksskapande i fokus.

Prata med din chef och sök ledigt med bibehållen lön inom ramen för lag om facklig förtroendemans ställning på arbetsplatsen och arbetsmiljölagen.

Vi ser fram emot att just du kommer och deltar!

Styrelsen avdelning Stockholm

Arbetsmiljö och Personcentrerad vård.

Under dagen kommer vi att prata bland annat om systematiskt arbetsmiljöarbete och om personcentrerad vård. Hur förbättrar vi vår arbetsmiljö? Och kan personcentrerad vård vara vägen framåt? Med ett personcentrerat arbetssätt ökar möjligheten att arbeta enligt yrkesetiken och risken för samvetsstress kan på så sätt minska.

Tid och lokal

Den 2 oktober kl. 09.00-16.00 (inkl. lunch) på Vårdförbundet Centra Danderyd, Danderyds sjukhus lokal Hjärta, Hus 18 plan 5.

Anmälan

Anmäl dig senast den 25 september. Kom ihåg att anmäla ev. matallergi. Observera att vi har nötallergiker i vår grupp!

Kommande träff för dig som är förtroendevald

Boka redan nu in den 13 november kl. 9.00-16.00. Temat för dagen är vårdmiljö. Vi återkommer med inbjudan i oktober.

Val av ersättare till kongressombuden

På årsmötet 2018 behöver vi välja fler ersättare till kongressombuden. På föregående årsmöte valdes såväl ordinarie ombud som ersättare, men under året har ombuden decimerats. De personer som idag är ersättare, kommer givetvis ha kvar sina uppdrag.

Ta chansen att nominera dig själv eller någon annan till uppdraget!
3 månader kostnadsfritt medlemskap

Från den 1 maj till 30 november pågår kampanjen "3 månader kostnadsfritt medlemskap".

Här hittar du som förtroendevald allt du behöver veta inför kampanjen.
Tack för att du är förtroendevald

Du har ett stort inflytande både på din arbetsplats och i Vårdförbundet. Tillsammans med medlemmarna på din arbetsplats har du möjlighet att påverka i frågor som rör arbetsmiljö, villkor och vårdens utveckling.

Som förtroendevald i Vårdförbundet har du ett viktigt uppdrag.

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga