Vi vill bjuda in dig som är förtroendevald till en heldag om Lön – vårt partsgemensamma lönearbete i samband med kommande lönerevision måndag den 5 februari kl. 9-16.

På avdelning Stockholms heldagar för förtroendevalda på arbetsplats möts förtroendevalda med facklig tid, förtroendevalda på arbetsplats tillika skyddsombud på arbetsplats och avdelningsstyrelsen för en dag med utbildning, erfarenhetsutbyte och nätverksskapande i fokus.

Prata med din chef och sök ledigt med bibehållen lön inom ramen för lag om facklig förtroendemans ställning på arbetsplatsen och arbetsmiljölagen.

Vi ser fram emot att just du kommer och deltar!

Styrelsen avdelning Stockholm

Lön – vårt partsgemensamma lönearbete i samband med kommande lönerevision.

Tid och lokal

Den 5 februari kl. 09.00-16.00 (inkl. lunch) Skandiasalen på Karolinska Universitetssjukhuset Solna, Hus Q 1, plan 01.

Anmälan

Anmäl dig senast den 31 januari. Kom ihåg att anmäla ev. matallergi. Observera att vi har allergiker i vår grupp. Låt bli parfymen, tack!

Nu är anmälan öppen till utbildningarna under 2018. Oavsett om du är ny som förtroendevald eller har några år på nacken finns det kunskapspåfyllning för alla.

Vad är nästa steg för dig?
Förtroendevald på arbetsplats

Du har ett stort inflytande både på din arbetsplats och i Vårdförbundet. Tillsammans med medlemmarna på din arbetsplats har du möjlighet att påverka i frågor som rör arbetsmiljö, villkor och vårdens utveckling.

Som förtroendevald i Vårdförbundet har du ett viktigt uppdrag.
Nominera senast 31 januari

Känner du någon som skulle passa bra i förbundsstyrelsen, som revisor, avtalsråd, valberedare osv? Ta chansen och påverka! Förbundsvalberedningen vill ha fler nomineringar till uppdrag inför kongress 2018. Gå in och se vilka som hittills är föreslagna. Senast 31 januari behöver vi få in din nominering.

Ta del av de nominerade och nominera gärna någon du också!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga